Dupa campania de comunicare MTV, de-a dreptul spectaculoasa, agentia de publicitate McCann Erickson a dat din nou lovitura. De data aceasta e vorba despre campania de publicitate pentru ciocolata ROM de la Kandia-Excelent.
|
PRINCIPIU. Adrian Botan (dreapta): "Adevarata creativitate nu poate veni decat din gandirea strategica noua" |
Jurnalul National: Care sunt valorile marcii ROM?
Adrian Botan: Autenticitatea, gustul puternic de ROM, onestitatea.
De ce a simtit nevoia ciocolata ROM sa inceapa o campanie de comunicare? Sa fie aparitia ciocolatei Poiana cu rom care a intrat pe acest segment de piata?
Am lansat campania vineri, 22 aprilie profitand de conjunctura creata de "iesirea tovaraseasca" a fostului presedinte al Romaniei la Congresul PSD si am considerat lansarea campaniei in aceasta perioada o oportunitate tactica. In acest moment, ROM este un brand cu "greutate" in portofoliul clientului nostru, Kandia-Excelent, si un produs care are foarte multi consumatori loiali. Probabil asta se datoreaza simplitatii dar si onestitatii marcii. In fine, se pare ca acest produs are o piata foarte mare si un potential si mai mare. Nu trebuie sa fii un observator fin al fenomenului pentru a remarca produsele "me too" ale concurentei. Dar Rom este cel care a creat categoria si cu aceasta campanie va deveni imbatabil.
Ce-si propune aceasta campanie?
Am dorit, in primul rand, revitalizarea brandului ROM intrucat ROM este unul din brand-urile romanesti cu traditie asa cum sunt si Eugenia, Dacia sau Tarom. Revitalizarea aceasta trebuia facuta prin repozitionare pastrand insa atat spiritul autentic romanesc cat si parfumul proletar. Noi, spre deosebire de alte marci romanesti cu traditie, care au optat pentru ruptura completa cu trecutul, alienand nostalgicii, am vrut sa ii pastram pe acestia valorificand mostenirea "Romului Tricolor".
Ce ne puteti spune despre conceptul creativ al celor doua spoturi?
Eu cred ca adevarata creativitate nu poate veni decat din gandirea strategica noua. La ROM Tricolor am reusit pentru ca ne-am facut bine "temele", am cercetat ADN-ul brandului: ROM Tricolor este ciocolata comunista cu gust puternic. Asa am ajuns sa dramatizam gustul puternic in contextul traditiei. Si de aici si sloganul: "Senzatii tari din 1964"
Care e publicul tinta al ciocolatelei ROM?
Am spus si mai devreme: avem doua target-uri - cei ce au crescut cu ciocolata ROM TRICOLOR inainte de â89 (si pentru care calitatea acestui produs era un etalon) si cei mai tineri, pentru care trecutul comunist este cunoscut mai mult prin cliseele sale. Ce au ei in comun? Traiesc in Romania si le place gustul puternic de ROM Tricolor.
Un copil de 9 ani este una din victimele atacului din târgul de Crăciun de la Magdeburg. Cine a fost André Gleissner
Citește pe Antena3.ro
| ||||
|