Grupul IBM, un gigant in domeniul informaticii, va ajuta muzeul Luvru sa isi protejeze mai bine operele de arta, sa economiseasca energie si sa ramana deschis tot timpul anului pentru milioanele de vizitatori care ii calca pragul, informeaza MEDIAFAX, care citeaza AFP.
Gratie senzorilor, dispozitivelor de analiza in timp real si a altor dispozitive conectate la internet, grupul american doreste sa ajute muzeul Luvru, cel mai frecventat din lume, sa devina "mai inteligent".
"Nu este o slujba oarecare, este o adevarata misiune", a declarat David Bartlett, vicepresedintele IBM, supranumit "omul care murmura in urechea cladirilor" gratie pasiunii sale pentru o mai buna gestiune a imobilelor.
"Daca asculti o cladire si faci acest lucru in mod holistic, constati ca exista multe posibilitati de ameliorare. Luvrul imi spune ca exista o intreaga retea complexa de sisteme in interiorul altor sisteme", a declarat David Bartlett.
Muzeul Luvru, care a incheiat cu IBM un contract multianual, a carui valoare nu a fost precizata, ce a fost facut public luni de acest gigant informatic, realizeaza in medie 65.000 de lucrari de reparatii sau de mentenanta in fiecare an, in cei peste 60.000 de metri patrati de expozitii permanente, care necesita uneori inchiderea pentru public a anumitor sali sau galerii.
"Faptul ca adaposteste mii de opere de arta de neinlocuit, care trebuie sa fie conservate in timp ce primim milioane de vizitatori, in fiecare an, reprezinta o dificultate suplimentara", afirma directorul departamentului de mentenanta informatica din muzeul parizian, Metin Pelit.
Ca parte a initiativei sale "Smarter Buildings", lansata de IBM in februarie 2010, grupul american a instalat deja programul informatic Maximo pentru a coordona operatiunile de curatenie, intretinere, incalzire, iluminare si chiar inchidere automatizata a peste 2.500 de usi din muzeu.
Inainte de implementarea noului sistem IBM, personalul muzeului Luvru folosea formulare tiparite pentru a administra operatiunile de intretinere a cladirii.
Insa, "administrarea vizitelor pentru reparatii, curatenie sau mentenanta care permit conservarea salilor si a operelor de arta, mentinand accesul la galeriile de arta, este o sarcina dantesca", a declarat Metin Pelit.
"Gratie programului IBM, putem sa vizualizam toata infrastructura si sa luam cele mai bune decizii, fiind mai bine informati in legatura cu felul si cu momentul in care trebuie rezolvata o problema sau sa actionam preventiv pentru a evita o problema pe care, altfel, n-am fi putut sa o prevedem", a mai spus acesta.
Senzorii identifica, de exemplu, filtrele care au nevoie sa fie schimbate sau motoarele aflate la capatul ciclurilor lor de viata. Programul IBM tine, totodata, o lista actualizata cu specialistii in interventii de care este nevoie pentru a realiza anumite operatiuni.
Desi acest parteneriat se afla abia la inceput, IBM afirma ca noul program a permis muzeului Luvru sa realizeze o economie de 40% in cladirile sale vechi.
Programul realizat de IMB la Luvru este unul dintre cele mai ambitioase dintre cele create in cadrul initiativei "Smarter Buildings", implementata si la Universitatea Tulane din New Orleans si la uriasul hotel-cazino The Venetian din Las Vegas.