x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Imaginea SUA, promovată de industria de divertisment

0
Autor: Ovidiu Ciutescu 01 Dec 2008 - 00:00

Imaginea Statelor Unite a fost promovată pe plan internaţional prin intermediul media, după ce, imediat după atentatele din 2001, reprezentanţi ai principalelor studiouri americane s-au întâlnit, la Casa Albă, cu fostul consilier al lui Bush, Karl Rove, informează New York Times.



În cadrul reuniunii de la Casa Albă, Karl Rove a cerut industriei americane de divertisment să se implice în îmbunătăţirea imaginii Statelor Unite în străinătate. Una dintre ideile aflate în centrul acestei strategii era să se furnizeze filme şi show-uri TV americane audienţelor din alte ţări, în special din cele musulmane, pentru a crea publicului o impresie mai bună despre America. În urma discuţiilor din 2001, au existat puţine rezultate tangibile, cum ar fi mai multe opţiuni de susţinere a războiului împotriva terorismului prin intermediul anunţurilor sociale şi pachete de DVD-uri gratuite trimise militarilor americani din teatrele de operaţiuni, arată Mediafax.

Din 2001 până acum, companiile media au obţinut tot ce au vrut, chiar dacă administraţia de la Casa Albă nu şi-a atins obiectivele. Astfel, în ultimii opt ani, cultura pop americană, deja populară, a înflorit în jurul lumii, în timp ce opiniile publicului referitoare la Statele Unite s-au îmbunătăţit. Serialul de televiziune "CSI" este actualmente mai popular în Franţa decât în Statele Unite, în timp de filmele lansate de studiourile de la Hollywood vând mai multe bilete în străinătate decât pe teritoriul american. În plus, un remake rusesc al serialului american "Married With Children / Familia Bundy" a fost atât de popular încât Sony, producătorul show-ului, a angajat din nou echipa de scenarişti originală pentru a realiza noi episoade pentru serialul din Rusia. Cultura pop americană s-a răspândit chiar şi în lumea musulmană.

Până acum, popularitatea culturală nu s-a tradus prin noi prieteni pentru Statele Unite. Cele mai recente statistici ale Pew Global Attitudes Project, date publicităţii în iunie, arată că imaginea Statelor Unite continuă să fie negativă în 24 de ţări dintre cele în care a fost realizat studiul. Profesorul Joseph Nye, care a elaborat formula "soft power" în 1989 pentru a desemna alte metode decât cele militare prin care Statele Unite influenţează lumea, a precizat că "lucrul extrem de interesant în ceea ce priveşte ultimii opt ani este că sondajele arată un declin al atracţiei exercitate de Statele Unite". "Atunci când pui întrebări, constaţi că, în continuare, cultura şi valorile americane rămân atractive. Şi asta reprezintă exact opusul a ceea ce a spus preşedintele (George W. Bush - n.r.) şi anume că ne urăsc pentru cine suntem şi pentru lucrurile în care credem", a spus el. Jeffrey Schlesinger, director în cadrul Warner Brothers, a dat o explicaţie simplă pentru popularitatea divertismentului american. "Batman este Batman, indiferent dacă la Casa Albă este George W. Bush sau altcineva", a spus el, citat de Mediafax.

Batman rămâne Batman şi cu Barack Obama la Casa Albă. Problema imaginii Statelor Unite în afara ţării a fost o platformă de campanie pentru preşedintele ales al Statelor Unite, care a declarat, într-un discurs susţinut în aprilie, că timpurile actuale "nu sunt cele mai bune pentru reputaţia internaţională a Statelor Unite". Având în vedere că mandatul lui George W. Bush s-a încheiat, analiştii se întreabă care vor fi efectele de lungă durată a administraţiei acestuia asupra reputaţiei ţării. Steven Kull, director de programe în cadrul International Policy Attitudes la Universitatea Maryland, a declarat că, înainte de alegeri, datele sugerau o îmbunătăţire a imaginii Statelor Unite în străinătate, după o decadă de declin. Kull a declarat că a fost surprins să afle că preşedintele ales se bucură de o reputaţie atât de bună în exteriorul ţării, în condiţiile în care 46% dintre respondenţii unui sondaj realizat în 22 de ţări străine şi-au exprimat convingerea că relaţiile dintre Statele Unite şi restul lumii se vor îmbunătăţi în perioada în care Barack Obama se va afla la Casa Albă.

Bryce Zabel, producător de televiziune şi fost preşedinte al Academy of Television Arts and Sciences, unul dintre cei prezenţi la reuniunea de la Casa Albă din 2001, a argumentat că Statele Unite trebuie să se perceapă pe sine însăşi ca brand de consum. "Produsele precum Coca-Cola dispun, la nivel internaţional, de strategii de branding mult mai eficiente decât strategia de branding a Statelor Unite. Industria divertismentului şi comunicării de la Hollywood are expertiza tehnologică şi creativă necesară pentru a îmbunătăţi relaţiile dintre ţara noastră şi restul lumii", a scris el, într-un memo care a circulat la Hollywood. Hilary Rosen, fostă preşedinte a Recording Industry Association of America, care a luat şi ea parte la reuniunea cu Karl Rove, consideră că Rove şi oficialii de la Casa Albă aşteptau din partea industriei hollywoodiene acelaşi sprijin după atentatele din 11 septembrie 2001 ca şi după al doilea război mondial. "Vroiau ca industriile muzicii, filmului şi televiziunii să genereze propagandă. Şi Rove exercita presiuni intense asupra noastră în acest sens", a spus ea.

Hollywood-ul a avut însă de câştigat, în ultimii ani, de pe urma creşterii nivelului de trai la nivel global, care a generat mai multe venituri pentru producătorii americani de entertainment. Astfel, potrivit European Audiovisual Observatory, numărul de ore de programe produse în Statele Unite transmis în reţelele europene în 2006 a fost de peste 266.000, comparativ cu 2000, când fuseseră transmise 214.000 de ore de programe. Cultura americană a câştigat teren şi în Orientul Mijlociu, unde populaţia are, potrivit sondajelor, o opinie negativă vizavi de Statele Unite. Astfel, Viacom a lansat MTV Arabia toamna trecută şi a introdus Nickelodeon Arabia prin satelit în iulie.
Citeşte mai multe despre:   casa,   statele unite,   unite,   statele,   lumea,   casa alba,   statelor,   statelor unite

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”
Amazon a fost ținta criticilor în această perioadă apropiată de sărbători, clienții afirmând că gigantul „ruinează” ziua cea mare a copiilor, notează Daily Mail. Gigantul a...
Serviciul de email marketing furnizat de