12:25 • Un elicopter Allouette aparţinînd SRI a aterizat de urgenţă, în această dimineaţă, în judeţul Giurgiu, la baza Grădiştea. Cei doi membri ai echipajului împreună cu un luptător antitero, aflaţi la bord, au fost răniţi şi duşi de urgenţă la spital. Aparatul de zbor a luat foc.
Un elicopter Allouette aparţinînd SRI a aterizat de urgenţă, în această dimineaţă, în judeţul Giurgiu, la baza Grădiştea. Cei doi membri ai echipajului împreună cu un luptător antitero, aflaţi la bord, au fost răniţi şi duşi de urgenţă la spital. Aparatul de zbor a luat foc.
ÎN AFARA PERICOLULUI. Purtătorul de cuvânt al SRI, Marius Bercaru, a
declarat că un elicopter Alloutte al Serviciului a fost nevoit să aterizeze de
urgenţă, la baza Grădiştea, din judeţul Giurgiu, iar cei doi membri ai
echipajului şi luptătorul antitero aflaţi la bord au fost răniţi şi transportaţi
la Spitalul de Urgenţă Floreasca, unde s-a constatat că nu aveau răni care să
le pună viaţa în pericol. Bercaru a precizat că elicopterul a luat foc. El a
anunţat că se va constitui o comisie a Autorităţii Aeronautice Române care va
ancheta acest incident. " Elicopterul participa la un exerciţiu al brigăzii
antiteroriste a SRI. Se pare că a avut loc un incident tehnic, iar elicopterul a trebuit să aterizeze de urgenţă, a mai declarat Marius Bercaru.
AL TREILEA. Elicopterul
prăbuşit astăzi este al treilea care a avut probleme de-a lungul timpului.
Primul accident aviatic s-a produs în ianuarie 2004, cînd un elicopter Alouette
s-a prăbuşit în judeţul Buzău. Aparatul, care avea la bord doi ofiţeri şi un
maistru militar, executa o misiune de cercetare meteo. Întreg echipajul a
murit. Trei luni mai târziu un alt elicopter s-a prăbuşit în zona Poiana
Braşov, în timp ce transporta, în regim de aero-taxi, 6 pasageri britanici.
Toate persoanele aflate la bord au murit. Elicopterul IAR 316 B a intrat în
serviciul Forţelor Aeriene în 1971. De atunci, ICA Braşov a fabricat
aproximativ 250 elicoptere de acest tip. Majoritatea au fost livrate Forţelor
Aeriene Române, dar şi altor instituţii sau beneficiari externi. Aparatul poate
transporta maximum 650 kg de materiale, 3 pasageri şi 2 răniţi pe tărgi. Are o
lungime totală de aproximativ 13 metri, iar greutatea depăşeşte cu puţin o
tonă. Elicopterul este prevăzut şi cu armament de atac - 4 lansatoare de
proiectile, 6 rachete antitanc dirijate prin fir, un vizor de dirijare a
rachetelor antitanc şi o mitralieră.
Date tehnice IAR-316B ALOUETTE
Instalaţia de forţă: un motor
turbopropulsor Turbomeca Artouste, cu o putere de 550 CP.
Dimensiuni:
- Lungimea: 12,82m
- Înalţimea: 2,97m
- Lăţimea fuselajului: 2,6m
- Diametrul rotorului principal: 11,02m
Greutatea:
- Greutatea gol: 1050kg
- Greutatea maximă la decolare: 2200kg.
Armament:
- 200 kg de acroşaje exterioare, ce pot include rachete antitanc dirijate,
blocuri de proiectile reactive, bombe clasice, gondole cu mitraliere, gondole
radiohidroacustice.
Sarcina utilă: 650 kg
Echipaj: 3 pasageri şi 2 răniţi pe tărgi
Performanţe:
Viteza maximă: 210km/h
Plafonul static: 3200m
Distanţa maximă de zbor: 495km