Daniel Schutzsmith este un tip cool. Are tepi, cercel in ureche si este la baza web designer. Experienta sa in designul de web si agentiile de creativitate online este de peste 6 ani. Dupa ce a lucrat pentru diverse agentii, The Chopping Block l-a angajat ca Business Manager.
De curand este profesor la Scoala de Arte Vizuale din New York, unde preda Introduction to Flash, Creative Studio Tours si Tehnici de management ale unei agentii de creativitate online. La Internetics 2006 a facut parte din juriul de la competitia Web Graphics, care premiaza concepte creative, executii si aplicatii in spatiul online. Seminarul pe care l-a sustinut la Internetics, "Strategii utile in managementul agentiei tale de creatie", a dezvaluit un manager pentru care cuvintele-cheie proprii unui astfel de business au fost organizarea aproape nemteasca, strategia, o relatie stransa si cat mai umana cu propriii clienti, eficientizarea la maximum a oricarei resurse.Jurnalul National: Cum ati ajuns sa lucrati ca web designer?
Daniel Schutzsmith: Totul a inceput in 1994, cand mama a cumparat un calculator. Ca oricine atunci, am inceput sa-l folosesc pentru jocuri, pentru internet. Apoi am inceput sa in-
vat sa construiesc site-uri, sa lucrez in flash si nu m-am mai oprit.
Ce poate face un blog pentru un brand?
Se stabileste intre brand si consumator o comunicare mai personala. Blogul poate face parte intr-o mult mai mare masura din viata oricarui utilizator. Astfel, si brandul isi face loc aici.
Ce anume intr-un site poate avea cel mai mare impact asupra internautilor?
Si imaginea, si elementele video, si animatia pot avea un impact semnificativ asupra vizitatorilor unui site daca sunt integrate intr-o strategie si o conceptie unitara si viabila. Nu este suficient sa folosesti o superanimatie sofisticata sau tipatoare, daca ideea de ansamblu nu se simte si nu seduce.
Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat
Citește pe Antena3.ro
Ce anume va inspira?
Ceea ce vad in jurul meu si iese din tipare, oricare ar fi acele lucruri. De exemplu, aici am fost condus prin locuri elegante, dar am facut si multe fotografii cu aspectele marginale; am fotografiat graffiti, care sunt totusi o forma de expresie, dar si casele si elementele de decoratiune specific romanesti pe care le-am vazut, de exemplu, la Muzeul Satului.
Ati afirmat ca "Good design is good business", referire facand la titlul albumului tiparit cu sprijinul AIGA, organizatie a designerilor de web din SUA, care reglementeaza si reprezinta comunita-
tea designerilor americani. Cum convingeti un client ca este important sa aleaga un design de calitate?
Relatia cu clientul trebuie sa fie foarte personala. Clientii sunt oameni ca si noi, pot oricand sa invete lucruri noi. Daca este cazul, de ce sa nu-ti duci clientul la o galerie de arta. Pe langa asta, trebuie sa gasesti timpul de a le prezenta studii de caz. Este foarte important sa vada cifrele. Este cel mai bun argument. Statisticile de site-uri de pe Google Analytics sunt un instrument deloc neglijabil. Dar totul vine pe fondul unei bune relatii cu clientul, pe fondul unei bune comunicari.
Ce inseamna un web designer bun?
Ar trebui, in opinia mea, sa intruneasca doua calitati. Una dintre ele este viteza, care vine dintr-o buna organizare a prioritatilor. Este nevoie sa stii tot timpul ce vei face mai departe la sfarsitul fiecarei zile. Sa iti spui asta am facut azi, am acoperit tot de pe lista mea, iar maine voi incepe cu asta. Celalalt aspect tine de creativitate. Rezultatul muncii lui nu trebuie sa fie doar un "ad", o adaugare la ceea ce deja exista pe piata. Site-ul sau blog-ul lui trebuie sa seduca vizitatorul, sa schimbe ceva in el, sa-l marcheze. Interactivitatea si insolitul sunt de multe ori cai sigure spre a ajunge la acest rezultat. Iar in privinta "The Chopping Block", umorul a functionat intotdeauna bine.
Studentii dumneavoastra de la Scoala de Arte Vizuale sunt interesati de creatia de web cu aplicatie in advertising?
Unii dintre ei vin de la agentii de publicitate. Vor pur si simplu mai multa autonomie de exprimare. In agentiile din SUA, in ultimii 10 ani, se face apel in mod curent la canalul online de comunicare. Atunci, interesul lor pentru web design este explicabil. Extrem de rapid se trece de la experimental la a face bani din asa ceva. Calitatea multora dintre lucrarile inscrise anul acesta la Internetics m-a surprins placut. In curand, sunt sigur ca veti putea concura cu oricine de pe pietele mai mature.
INTERNETICS, LA ACELASI CALIBRU
|
"Nivelul lucrarilor nu a fost mult diferit fata de anii trecuti. Au existat extrem de multe lucrari mediocre, cateva lucrari slabe si cateva lucrari extrem de bune, ceea ce e oarecum normal. Totusi, inscrierea unor site-uri foarte slabe, prezente acolo parca din greseala, mi s-a parut ca un fel de palma data altor concurenti. De asemenea, e neplacut ca a existat la fiecare competitie cel putin un caz de site copiat. Acestea au fost evidente, retrase ulterior. As fi vrut sa vad o participare mai mare. Cred ca exista in Romania, in prezent,
o comunitate mult mai mare de oameni care fac web design sau sunt interesati de web design decat a lasat sa se inteleaga festivalul. Mi-a placut site-ul de la Seat (n.r. - www.seatleon.ro, realizat de 2Fresh) si cel realizat de Gavrila & Asociatii pentru Francofonie. Am remarcat si un joculet interesant realizat de British Council, desi nu a fost inscris in concurs", ne-a declarat Stefan Liute, Strategy Director la Agentia Grapefruit, unul dintre membrii juriului la competitia Internetics Web Promo.
|
WWW.JURNALUL.RO, PREMIANT
|
Jurizarea s-a realizat online in doua etape. In prima faza, toate lucrarile au fost notate conform criteriilor de jurizare, criterii proprii pentru fiecare dintre cele trei competitii: Web Promo, Web Space si Web Graphic. In urma acestei prime faze de jurizare a rezultat un short-list pe fiecare sectiune de maximum cinci lucrari. A urmat cea de-a doua faza de jurizare cand membrii juriului au ales nominalizatii si castigatorii din shortlist. Premiul pentru Web Agentia Anului se acorda agentiei care a inscris cele mai bune lucrari in concurs. Acest premiu se acorda agentiei pe baza punctelor obtinute de lucrarile inscrise in competitie. La Web Promo, agentia anului este Webstyler, cu 330 de puncte. Pe locul doi s-a situat Ninespices, cu 250 de puncte. Competitia a numarat 200 de inscrieri. Site-ul www.jurnalul.ro, realizat de agentia Avantaj Net, a fost desemnat castigator la categoria "Publicatii si Media". La competitia Web Space au fost multe categorii fara castigator. Printre premianti, site-urile: www.mami.ro, realizat de Sanoma Hearst Romania, care a obtinut un Platinum Icon, www.protv.ro, realizat de TreeWorks, premiat tot cu un Platinum Icon, si un premiu pentru blog personal: www.mihaidragan.ro, pentru clientul Inhouse. La Internetics Web Graphics, competitie destinata conceptelor creative cu aplicabilitate in spatiul online, marele premiu, Platinum Icon, a revenit www.romautentic.ro, realizat de MRP Partners pentru Kandia Excelent. Acest site a mai primit si un Golden Icon la categoria Visual Design. La aceeasi categorie, un Silver Icon a mers la X3 Studios pentru site-ul www.biowind.ro, iar Bronze Icon a mers la Nicolae Adrian Dulgheru, pentru site-ul www.jieanu.com.
|