Istoricii francezi îi acuză pe englezi că au inventat legenda regelui Arthur în scopuri de propagandă politică
Istoricii francezi îi acuză pe englezi că au inventat legenda regelui Arthur în scopuri de propagandă politică, relatează Rompres. Potrivit cercetătorilor francezi, chiar dacă în viaţa reală a existat un personaj care să semene vag cu celebrul rege, acesta a fost cel mai probabil un galez ce întreţinea puternice legături cu regiunea franceză Bretania şi care îi ura de moarte pe anglo-saxoni. Organizatorii unei conferinţe şi expoziţii ce urmează a fi găzduite luna viitoare de Universitatea din Rennes, nordul Franţei, au precizat că vor oferi dovezi de necontestat privind faptul că legenda regelui Arthur a fost mereu actualizată, în special de naţionaliştii englezi care au încercat să reînvie Era Cavalerismului.
Evenimentul, care va fi intitulat “Regele
Arthur: O legendă contrafăcută”, se va baza în special pe argumentul că
istoricii englezi au colaborat cu artiştii şi scriitorii locali pentru a crea
celebra “ficţiune”. Tipic în acest sens ar fi lordul şi poetul victorian Alfred
Tennyson, care în perioada de glorie a Imperiului Britanic l-a portretizat pe
Arthur ca pe un englez cuviincios, a cărui sabie Excalibur şi ale cărui virtuţi
masculine au fost puse în slujba regatului devenit un adevărat Rai pe Pămînt. “Regele
Arthur este un personaj mitic inventat într-un anume moment istoric, numai şi
numai din motive politice. Dacă ar fi existat cu adevărat am fi avut mai multe
dovezi istorice despre el”, a declarat Sarah Toulouse, custode la muzeul de
istorie din Rennes.
Şi-a înjurat profesorii şi a primit punctaj pentru „aptitudini în comunicare”
Un licean din Marea Britanie care a scris injurii pe foaia de examen, în timpul unei verificări la limba engleză, a primit punctaj pentru “ortografiere corectă şi aptitudini eficiente de comunicare”, relatează The Times, citat de Rompres. Tînărul, care a scris pe foaie doar “Fuck off”, după ce examinatorii au cerut participanţilor la examen să descrie camera în care se află, a primit două puncte din 27, profesorii precizînd că ar fi putut obţine mai multe dacă ar fi fost atent la punctuaţie. “A dat dovadă de unele dintre aptitudinile elementare pe care noi le apreciem, precum exprimarea lizibilă şi respectarea regulilor ortografice. Dacă ar fi avut şi semnul exclamării ar fi primit un punctaj mai mare”, a declarat Peter Buckroyd, şeful echipei de examinatori. Pentru a obţine nota minimă la examenele GSCE de limba engleză - verificare obligatorie pentru toţi tinerii britanici de 16 ani – liceeni trebuie să demonstreze că se pot exprima fluent şi că au abilitatea de a pune cuvintele în ordinea corectă.