Drumul pana la Cannes este unul lung, insa se pare ca din ce in ce mai multa lume este dispusa sa-l strabata. A 53-a editie a Festivalului de pe Riviera Franceza a adunat anul acesta un numar-record de participanti, iar tarile din estul Europei si-au crescut prezenta. Dintre acestea liderul este Estonia, cu un numar de 35 de delegati.
Cuvantul-cheie ce ar sintetiza cel mai bine spiritul festivalului este "schimbare". Schimbare de mentalitati, schimbare de mijloace media, schimbarea perceptiei asupra consumatorului si a modului de a relationa cu acesta, toate aflate sub semnul implementarii noilor tehnologii de comunicare in circuitul publicitar. La prima vedere, apelul la tehnologie ar mari si mai mult distanta dintre consumator si brand. Insa concluzia primelor seminarii este cu totul alta. Noile media, internetul, telefonia mobila sau televiziunea digitala sunt folosite pentru a crea o relatie cat mai vie si personala intre consumator si brand. Noile canale media sunt pentru creativii de azi o provocare, deoarece ei trebuie sa construiasca concepte creative in care interactivitatea sa fie un element-cheie. Acum, mai mult ca niciodata este valabila expresia: "Clientul nostru, stapanul nostru". Brandul trebuie sa-l "agate" pe client, nu sa-l bombardeze cu mesaje unidireactionale. Clientul vrea din ce in ce mai mult sa participe la povestea brandului.Complexitatea mediilor
Cei de la Zenith Media sustin ca in prezent exista mai multe oportunitati ca niciodata pentru a gasi o idee creativa stralucita. Tehnica nu este un inamic, ci un aliat al creativilor. Complexitatea mediilor le permite brandurilor sa se expuna si sa vorbeasca despre ele intr-un mod mai creativ si mai complex. In acest context e nevoie de colaborarea tuturor specialistilor de advertising. Un singur departament nu mai poate face fata provocarii. In aceste conditii, unul dintre aspectele care trebuie depasite este durata crearii unui concept. Vorbitorii au mentionat si dificultatea implementarii conceptului odata creat. Carat a sustinut un seminar despre importanta motivarii profunde a clientului prin gasirea unor solutii creative care sa actioneze la nivelul resorturilor lor psihologice adanci. Media participativa este un concept care a fost abordat de cei de la Carat. Aceasta trebuie inteleasa ca fenomen social, si nu doar tehnologic. Pentru a elabora strategii de succes, creativii trebuie sa inteleaga ce se intampla in spatele deciziilor pe care le iau consumatorii intr-un moment sau altul, atunci cand acestia detin controlul asupra canalelor media prin care se ajunge la ei.
CONCURS
|
La Young Creatives
tocmai s-a incheiat concursul de printuri la care au participat si doi tineri creativi romani, Claudiu Soare si Adrian Iota, inscrisi in competitia de la Cannes in urma selectiei facute in tara de Gradinita. Atmosfera de la festival li s-a parut celor doi pozitiva si provocatoare. Brieful, care a constat in realizarea unui print pentru Crucea Rosie,
a fost, din punctul lor de vedere, dificil. Ideea pe care trebuia sa o transmita era aceea ca organizatia internationala face tot posibilul pentru a-i aduce impreuna pe membrii separati ai familiilor, in contextul unor calamitati sau al razboiului.
|