Drumul pana la Cannes este unul lung, insa se pare ca din ce in ce mai multa lume este dispusa sa-l strabata. A 53-a editie a Festivalului de pe Riviera Franceza a adunat anul acesta un numar-record de participanti, iar tarile din estul Europei si-au crescut prezenta. Dintre acestea liderul este Estonia, cu un numar de 35 de delegati.
Cuvantul-cheie ce ar sintetiza cel mai bine spiritul festivalului este "schimbare". Schimbare de mentalitati, schimbare de mijloace media, schimbarea perceptiei asupra consumatorului si a modului de a relationa cu acesta, toate aflate sub semnul implementarii noilor tehnologii de comunicare in circuitul publicitar. La prima vedere, apelul la tehnologie ar mari si mai mult distanta dintre consumator si brand. Insa concluzia primelor seminarii este cu totul alta. Noile media, internetul, telefonia mobila sau televiziunea digitala sunt folosite pentru a crea o relatie cat mai vie si personala intre consumator si brand. Noile canale media sunt pentru creativii de azi o provocare, deoarece ei trebuie sa construiasca concepte creative in care interactivitatea sa fie un element-cheie. Acum, mai mult ca niciodata este valabila expresia: "Clientul nostru, stapanul nostru". Brandul trebuie sa-l "agate" pe client, nu sa-l bombardeze cu mesaje unidireactionale. Clientul vrea din ce in ce mai mult sa participe la povestea brandului. ARGUMENT. Seminariile de pana acum au incercat sa aduca cele mai relevante exemple in acest sens. Grey Global, prin vocea lui John Lynn, regional director Europe Middle East&Africa, a sustinut ideea de a crea un mediu digital multisenzorial in care consumatorul sa plonjeze, avand tot timpul controlul relatiei cu brandul. Clientul nu mai trebuie sa vina in contact direct cu produsul acolo unde acesta este expus, pentru ca prin mediul virtual brandul incearca si trebuie sa-i ofere posibilitatea de a experimenta cat mai multe in legatura cu produsul. Site-ul de la Audi, printre altele, ii permite clientului sa participe la un test-drive. El poate testa masina in diferite situatii, poate patrunde in interiorul acesteia, poate chiar sa arunce o privire la motorul acesteia, poate interoga printr-un simplu click componentele automobilului. CAMPIONAT MONDIAL. Printre subiectele-vedeta ale seminariilor se afla campaniile de marketing si de publicitate desfasurate cu ocazia Campionatului Mondial. Desi exemplele au fost de calitate si au adus solutii creative inspirate, nimeni nu a pus succesul acestor campanii pe seama sustinerii oferite de cel mai mare eveniment fotbalistic din lume. CREATIVITATE. Acelasi lucru se poate spune si despre campaniile care s-au asociat cu evenimente de notorietate din lumea filmului si a sportului. Cei de la Kellogâs au vorbit despre creativitate in campaniile promotionale, dand doua exemple. Intr-unul dintre cazuri, produsul era promovat cu ocazia lansarii celui de-al treilea episod din seria Star Wars. Dintre solutiile creative menite sa-l atraga pe client, cea mai spectaculoasa a fost crearea unor lingurite speciale, "saber spoon", inspirate de caracteristicile sabiilor folosite de maestrii jedi. Insa, campaniile ce nu au fost asociate cu un eveniment de notorietate nu au aratat solutii creative impresionante.Complexitatea mediilor
Citește pe Antena3.ro
CONCURS
|
La Young Creatives
tocmai s-a incheiat concursul de printuri la care au participat si doi tineri creativi romani, Claudiu Soare si Adrian Iota, inscrisi in competitia de la Cannes in urma selectiei facute in tara de Gradinita. Atmosfera de la festival li s-a parut celor doi pozitiva si provocatoare. Brieful, care a constat in realizarea unui print pentru Crucea Rosie,
a fost, din punctul lor de vedere, dificil. Ideea pe care trebuia sa o transmita era aceea ca organizatia internationala face tot posibilul pentru a-i aduce impreuna pe membrii separati ai familiilor, in contextul unor calamitati sau al razboiului.
|