Recent, multumita organizatiei studentesti BOS am avut ocazia sa invatam mai multe despre domeniul comunicarii, in cadrul evenimentului zilele ABM (Advertising Business Marketing Days)
|
GABRIEL BRANESCU. A venit a vorbit si a gresit |
Directorul de creatie TBWA, Gabriel Branescu a deschis sirul de seminarii printr-o prezentare ce s-a vrut a fi o lectie de publicitate interactiva. Nu mare ne-a fost mirarea insa sa descoperim ca vorbitorul avea probleme reale in a gasi o definitie a pozitionarii. Apoi deschiderea cazului Connex s-a vrut a fi unul de calibrul Dosarelor X. Cum explicati gestionarea atat de proasta a imaginii Connex in ultima vreme?
Un raspuns pertinent a venit din partea unei persoane din sala: "E usor sa avansezi ipoteza spalarii de bani din moment ce Connex stia ca va fi preluat de Vodafone si a implementat selectiv si superficial lifting-ul identitatii vizuale."
"E o parere!" a replicat Gabriel plin de gravitate, dupa care, atentie!, : "Dar daca tocmai acesta a fost scopul sa se bage bani in omorarea brandului, tocmai pentru a pregati terenul pentru Vodafone?" Ta-na-na-na-na...
Ceata totala. Studentii nu mai au nici o idee de ce au invatat despre constructia de marca. A aparut o noua materie: demolarea de marca.
EVOLUTIE. Dupa aceea am remarcat prezentarea lui Bogdan Naumovici, Leo Burnett. Subiectul discutiei a fost analiza brandului Prigat de la preluarea agentiei si pana astazi. Primele spoturi realizate aveau ceva din naivitatea reclamelor din anii â90 facute in Romania. Unele inspirate din afara, altele simple adaptari ale spoturilor originale, si cele facute la noi. In sfarsit Bogdan Naumovici a recunoscut ca a facut si spoturi proaste. Prezentarea schematizata a acestuia a avut in vizor drumul pe care l-a parcurs Leo Burnett din 2001 pana in prezent in construirea marcii Prigat. Pentru cine a stiut sa selecteze informatia si sa discearna asupra competentelor vorbitorilor conferintele organizate de BOS au adus un plus de informatie. Remarcabila a fost prezentarea lui Andrei Cohn care a dat dovada inca o data, daca mai era nevoie, de talent si de cunoastere a fenomenului comunicarii. Studentii au avut ce invata. (Alex Anghel)