Jurnalul.ro Fun Oamenii de ştiinţă au reuşit clonarea unor embrioni de maimuţă

Oamenii de ştiinţă au reuşit clonarea unor embrioni de maimuţă

de Jurnalul National    |    14 Noi 2007   •   00:00

Oameni de ştiinţă din Oregon au anunţat că au reuşit să cloneze embrioni de maimuţă şi să extragă celule suşă din aceşti embrioni, un potenţial pas major in direcţia reuşirii obţinerii de astfel de celule de la embrioni umani clonaţi, informează Associated Press recepţionată de Rompres.

Acest experiment reuşit nu a fost incă anunţat in mod oficial şi nu a fost confirmat de alţi specialişti in genetică, insă, in cazul in care este real, oferă noi puncte de reper intr-un domeniu ce a fost marcat de numeroase insuccese şi chiar de fraudă, după ce anunţul făcut in 2004 de un genetician sud-coreean care susţinea că a reuşit clonarea unor embrioni umani s-a dovedit a fi fals.

Marea miză a acestui gen de cercetare genetică este crearea unor ţesuturi sau organe de transplant identice genetic cu cele ale unui pacient, avănd in vedere faptul că celulele suşă pot forma orice tip de ţesut specializat şi pot astfel avea un rol hotărător in vindecarea unor afecţiuni in prezent incurabile, fără a exista riscul unei respingeri din partea organismului bolnavului.
 Geneticienii incearcă de ani buni clonarea unor embrioni de maimuţă in laborator şi extragerea de celule suşă din aceştia pentru că maimuţele sunt mult mai apropiate din punct de vedere anatomic de om decăt celelalte animale folosite in experimentele de laborator.
 In cadrul procesului de clonare pentru a obţine celule suşă, ADN-ul unui animal adult este introdus intr-un ou nefertilizat care apoi este crescut pănă la stadiul embrionar cănd sunt recoltate celulele suşă. Astfel, aceste celule suşă şi organele sau ţesuturile formate din acestea vor fi identice genetic cu cele ale sursei informaţiei ADN folosite la inceputul acestui proces.
 Ideea de a realiza astfel de culturi de celule suşă umane este foarte controversată pentru că embrionii sunt ucişi in momentul recoltării acestor celule.

Subiecte în articol: magazin suşă celule embrioni su