x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Pentru accidentul de pe Otopeni, Tarom şi Romatsa se învinovăţesc reciproc

Pentru accidentul de pe Otopeni, Tarom şi Romatsa se învinovăţesc reciproc

de Veronica Micu    |    04 Iun 2008   •   00:00
Pentru accidentul de pe Otopeni, Tarom şi Romatsa se învinovăţesc reciproc

14:30 • Tribunalul Bucureşti a amânat, pentru 10 septembrie, procesul în care compania Tarom a fost dată în judecată de pasagerii implicaţi în accidentul din decembrie 2007 de pe Aeroportul Otopeni. Astăzi, Romatsa a cerut ca Aeroportul şi societatea UTI Gemmo să răspundă în solidar în proces.

Tribunalul Bucureşti a amânat, pentru 10 septembrie, procesul în care compania Tarom a fost dată în judecată de pasagerii implicaţi în accidentul din decembrie 2007 de pe Aeroportul Otopeni. Astăzi, Romatsa a cerut ca Aeroportul şi societatea UTI Gemmo să răspundă în solidar în proces.

ACUZE. Reprezentanţii companiei Tarom au chemat în garanţie, la un termen anterior, societatea Romatsa, în ideea de a plăti eventualele daune stabilite de instanţă pentru victimele accidentului aviatic de pe aeroportul Otopeni. La rândul lor, reprezentanţii Romatsa au chemat în garanţie aeroportul Otopeni şi societatea UTI Gemmo, urmând ca magistraţii Tribunalului Bucureşti să discute această cerere peste 3 luni. "Accidentul aviatic a fost cauzat de nerespectarea de către controlorii de trafic din cadrul Romatsa a procedurilor standard aplicabile operaţiunii de decolare. Astfel, controlorii de trafic erau obligaţi să se asigure că echipa de balizaj a părăsit pista şi să nu dea permisiunea de decolare aeronavei Tarom înainte de a avea confirmarea că pista era liberă", susţine Tarom în cererea depusă la Tribaunalul Bucureşti. De asemenea, Tarom solicită instanţei să admită ca probă raportul Ministerului Transporturilor făcut pentru a elucida cauzele accidentului de pe Otopeni.

DAUNE. Avocatul pasagerilor, Mariana Ştefan, a declarat că despăgubirile cerute, în valoare de aproximativ 520.000 de euro de persoană, ar trebui plătite de cei care au cauzat accidentul, adică de compania Tarom. De asemenea, aceasta a afirmat că despăgubirile sunt justificate de faptul că pasagerii au suferit pierderi materiale, dar şi morale. Primul termen al procesului intentat Tarom a avut loc pe 9 aprilie, la Tribunalul Bucureşti. Iniţial, doar 15 pasageri s-au plâns, în instanţă, în legătură cu accidentul din decembrie 2007, de pe Aeroportul "Henri Coandă" din Bucureşti. Pasagerii avionului au acţionat în judecată SC Tarom SA şi SC Tez Tour România, aceasta din urmă fiind compania de turism de la care şi-au procurat biletele. Pasagerii solicită daune materiale cauzate de întârzierea avionului, daune de circa 5.000 euro pentru fiecare reclamant. De asemenea, ei cer şi daune materiale, din cauză că nu au mai putut avea o vacanţă, adică 20.000 euro de persoană. Pasagerii cer nu mai puţin de 500.000 de euro fiecare, pentru daunele cauzate de traumele suferite în urma accidentului.

MUŞAMALIZARE. La o lună de la accidentul de pe Otopeni, preşedintele UTI, Tiberiu Urdăreanu, ne-a declarat că „se încearcă muşamalizarea incidentului” de pe Aeroportul Otopeni şi „scoaterea operatorului din turnul de control ca fiind nevinovat”. Autoutilitara care a intrat în coliziune cu avionul Tarom, Boeing 737, aparţine companiei rezultate din asocierea UTI-Gemmo. UTI este firma omului de afaceri Tiberiu Urdăreanu, iar Gemmo este o companie italiană care se ocupă de mentenanţa pe mai multe aeroporturi din lume. Pe Otopeni, UTI-Gemmo execută lucrări de reparaţie şi întreţinere a echipamentelor şi instalaţiilor aferente sistemului de balizaj aeroportuar.

Amintim că, o cursă charter Tarom care trebuia să decoleze pe 30 decembrie 2007, de pe Aeroportul "Henri Coandă" Bucureşti, cu destinaţia Sharm el Sheikh - Egipt, a lovit, în momentul decolării, o maşină aflată pe pistă. Reprezentanţii Tarom au spus că autoutilitara care a produs incidentul aviatic era folosită la balizaj pe axul pistei şi că două persoane care se aflau lângă maşină în momentul coliziunii au scăpat nevătămate.

×
Subiecte în articol: magazin otopeni tarom