Tiberiu Urdăreanu (foto), preşedintele grupului UTI, ne-a declarat că se încearcă muşamalizarea incidentului din 30 decembrie 2007, de pe Aeroportul Otopeni, şi "scoaterea operatorului din turnul de control ca fiind nevinovat". Autoutilitara care a intrat în coliziune cu avionul Tarom, Boeing 737, aparţine companiei rezultate din asocierea UTI-Gemmo. UTI este firma omului de afaceri Tiberiu Urdăreanu, iar Gemmo este o companie italiană care se ocupă de mentenanţa pe mai multe aeroporturi din lume. Pe Otopeni, UTI-Gemmo execută lucrări de reparaţie şi întreţinere a echipamentelor şi instalaţiilor aferente sistemului de balizaj aeroportuar.
Tiberiu Urdăreanu (foto), preşedintele grupului UTI, ne-a declarat că
se încearcă muşamalizarea incidentului din 30 decembrie 2007, de pe
Aeroportul Otopeni, şi "scoaterea operatorului din turnul de control ca
fiind nevinovat".
Autoutilitara care a intrat în coliziune cu avionul Tarom, Boeing 737,
aparţine companiei rezultate din asocierea UTI-Gemmo. UTI este firma
omului de afaceri Tiberiu Urdăreanu, iar Gemmo este o companie italiană
care se ocupă de mentenanţa pe mai multe aeroporturi din lume. Pe
Otopeni, UTI-Gemmo execută lucrări de reparaţie şi întreţinere a
echipamentelor şi instalaţiilor aferente sistemului de balizaj
aeroportuar.
LUCRU LA LAMPI. În legătură cu echipa de
intervenţie de la balizaj, care a operat pe pistă în momentul
accidentului, Urdăreanu ne-a declarat: "Operatorul din turnul de
control le-a comunicat oamenilor noştri că pot intra pe pistă pentru a
curăţa lămpile de balizaj. În mod normal, în condiţii de trafic, între
două decolări, când pista este liberă, echipa noastră lucrează la
reparaţii. Aşadar, au plecat două maşini şi patru oameni. În momentul
incidentului, echipa lucra la lămpi. Maşinile aveau motoarele pornite
şi girofarele aprinse, pentru că aşa cere regulamentul. Oamenii s-au
trezit cu avionul în faţă. Nu au fost avertizaţi de nimeni ca să
părăsească pista. Este incredibil! Într-un aeroport, cel care răspunde
de siguranţa traficului este operatorul din turnul de control. El spune
când să intri şi când să ieşi".
OPERATORI – MAMA ŞI FIU. În opinia preşedintelui UTI,
responsabil pentru producerea accidentului este operatorul din turnul
de control: "Cu câteva minute înainte de a comunica celor de la balizaj
să elibereze pista, operatorul trebuia să le spună: «Pregătiţi-vă ca să
eliberaţi pista!». După câteva minute, urma «Eliberaţi pista», iar
operatorul trebuia să aştepte ca oamenii din teren să confirme că au
eliberat pista. Numai după această confirmare a echipei de la balizaj,
operatorul putea să comunice pilotului aeronavei că poate să decoleze.
În cazul nostru, operatorul a uitat să mai anunţe echipa de la balizaj
că trebuie să părăsească pista. Operatorii din turnul de control sunt
un fel de stat în stat. Din păcate, unul sau doi dintre ei au greşit şi
trebuie să plătească. Să nu uităm că era 30 decembrie, sfârşit de an,
şi foarte mulţi dintre ei erau în concediu. Se suplineau unii pe alţii.
Şi ştiu sigur că, în acea zi, cei care au dirijat avionul şi echipa de
balizaj erau o mamă cu fiul acesteia, dar mai multe informaţii nu vă
pot da despre ei din cauza unei clauze de confidenţialitate pe care am
semnat-o".
ÎN ŞOC. Despre cei patru oameni din echipa de
întreţinere, Urdăreanu ne-a spus că toţi sunt în stare de şoc, medicul
recomandându-le o perioadă de izolare totală. "Comisia care
investighează incidentul mi-a cerut să nu furnizez informaţii despre
cei patru. Oamenii sunt, oricum, în stare de şoc, iar medicul le-a
recomandat zece zile de izolare totală. Personal, m-am ocupat de
această chestiune şi vreau să-i trimit undeva. Nu acelaşi lucru îl pot
spune despre pilot. Şi el putea să moară. Dar, ciudat, a doua zi s-a
urcat în avion şi a plecat în cursă".