x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Puterea viselor

0
Autor: Alex Anghel Luminita Gurita 22 Iul 2005 - 00:00
Puterea viselor


Visul oricarui creativ e sa castige premii la cat mai multe festivaluri de publicitate, insa mai presus de toate se afla cucerirea unui leu la Cannes. Directorul de creatie de la Benetton a readus insa creativii departe de lumea viselor, declarand: "Nici macar Dumnezeu nu s-a autointitulat Director de creatie".

Pentru cei care au fost prezenti la Festivalul de Publicitate de la Cannes a fost insa dificil sa nu-i divinizeze pe creativii responsabili pentru instaurarea unei noi ordini la nivel mondial in industria comunicarii. Astfel, misiunea juriului a fost mai grea decat in alti ani datorita cresterii numarului, dar si a calitatii lucrarilor inscrise in festival.

Marele favorit al anului a fost spotul GRRR realizat de Wieden+Kennedy pentru Honda. Premiat cu aur la toate festivalurile la care a participat, anterior festivalului Cannes, spotul Honda a castigat nici mai mult, nici mai putin de trei premii: Grand Prix-ul la categoria "Film", un leu la categoria "Titanium pentru campanii integrate", categorie ce a luat nastere in acest an, si premiul Presei pentru "cel mai bun spot".

CATEGORIA MEDIA LIONS. Grand Prix-ul a fost acordat campaniei "Reaching the Unreachables" pentru Biomat P&G, realizat de Mediacom Tel Aviv. Mark Stewart, presedintele juriului in aceasta sectiune, a declarat: "Decizia a fost una foarte dificila, a trebuit sa cantaresc mult, deoarece calitatea lucrarilor a fost una foarte ridicata".

Campania P&G-ului a pornit de la relansarea detergentului Biomat. Targetul a fost unul foarte precis, sectorul de evrei ortodocsi, care, din motive religioase, nu au acces la multe canale mass-media si au o atitudine negativa fata de publicitatea clasica.

In astfel de situatii in care trebuie sa atingi un target de neatins esti nevoit sa folosesti efectul de big bang. Campania de relansare a detergentului Biomat s-a concentrat pe activitatea de outdoor. Mesajul "Aduceti-va hainele uzate, noi le vom spala si le vom distribui celor care au nevoie" alaturi de un camion branduit cu o masina de spalat enorma au fost principalele ingrediente ale acestei campanii. Oriunde a oprit camionul, oamenii se strangeau sa vada cum sunt spalate hainele donate de ei. Asociindu-se cu o cauza nobila, P&G a reusit sa comunice foarte bine beneficiile detergentului. Datorita ideii inedite, dar si a caracterului caritabil, campania a beneficiat de publicitate gratuita. Rezultatele campaniei au fost spectaculoase, vanzarile au crescut cu 50% in randul evreilor ortodocsi.

CATEGORIA PRESS. TBWA/Paris, aleasa agentia anului la sectiunea "Special Awards", a fost si cea care a ridcat Grand-Prix-ul deasupra capului, in categoria "Press". Campania alcatuita din cinci lucrari: "Fingers", "Heart", "Vocal Cords", "Supporters", "Sweat" pentru EMI, are ca tema "Music Piracy Awarness" - o campanie impotriva pirateriei muzicale. Cele cinci lucrari sunt spectaculoase prin combinatia tehnicilor grafice cu fotografia si graffitiul.

Vizualurile au ca personaje centrale staruri ale muzicii. Astfel, Keith Richards are in loc de degete bete de chibrit, inima lui Iggy Pop e o masinarie suprasolicitata, fanii lui Sex Pistols sunt niste insecte, corzile vocale ale lui Joe Cocker sunt reprezentate de fire de inalta tensiune uzate, iar Snoop Dog transpira in cascade. Acest mod ironic de abordare e insotit de sloganul "Nothing great comes easy" - Nici un lucru minunat nu se obtine usor.

CATEGORIA LIONS DIRECT. NordPol Hamburg Agentur Fur Kommunikation Germania a castigat Grand Prix-ul la Categoria "Lions Direct" pentru abordarea neconventionala si curajoasa a brief-ului pentru lansarea modelului Renault Modus. Agentia a pornit de la spotul tv de 30 de secunde cu o continuare originala. Spotul a fost realizat in doua versiuni diferite, care rulau in paralel pe doua posturi de televiziune diferite: PRO7 si SAT1, publicul fiind incurajat sa navigheze intre cele doua posturi si sa observe diferentele. In plus, prin intermediul site-ului pentru Renault Modus rulau cele doua spoturi, astfel incat curiosii puteau accesa pagina de Internet pentru a descoperi diferentele. Efectul acestei campanii a fost acela ca 820.000 de oameni au accesat site-ul, iar 97.000 de oameni s-au inregistrat in baza de date.

CATEGORIA CYBER. Cea mai generoasa categorie a oferit doua Grand Prix-uri pentru doua lucrari spectaculoase. Unul dintre ele a mers la agentia de design Crispin Porter + Bogusky, Miami, cu lucrarea "Come Clean" pentru Method, iar cealalta castigatoare a fost agentia de design City:DDB BRASIL, Sao Paulo, cu lucrarea "Reality Advertising" pentru lipiciul "Super bonder instant glue" de la Henkel. Ne vom opri mai mult asupra lucrarii din urma.

MAKING OFF. Trei indivizi intra intr-un birou si lipesc cu superglue-ul un monitor de perete. Monitorul este supravegheat de camere de luat vederi si transmis pe un site. O data ce intri pe acel site, poti sa transmiti mesaje care apar pe ecranul monitorului lipit cu superglue-ul respectiv. Un alt lucru interesant este ca pe site este postat si timpul: numarul de zile ore si minute scurse de cand monitorul cu pricina a fost lipit de perete. In momentul in care scriu acest material au trecut 37 de zile, 18 ore si 40 de minute. Asta chiar ca-i o campanie cu lipici.

JOCUL CREATIVITATII OUTDOOR
Grand Prix-ul in aceasta categorie a mers la Ogilvy&Mather Santiago cu lucrarea "Street Building", pentru produsele Lego ale firmei SILFA.
Banner-ul ce acopera partea laterala a unei cladiri imita foarte bine exteriorul acesteia, insa in mijloc se afla un desen care-ti creeaza senzatia ca lipsesc cateva piese de lego. Mesajul transmis de vizualul 3D este unul puternic, iar creativitatea media reuseste sa transforme piesele de lego - ele devenind dintr-un joc pentru copii o pledoarie pentru original si incurajarea actului creativ.

EFECT


"Cannes 2005 a fost un regal al creativitatii care incorporeaza tehnologia. Un eveniment in care - premii si seminarii - a vorbit fiecare in felul sau, fara soc, despre ce ne rezerva viitorul comunicarii. Efectul Rivierei? Purificator, aspirational, edificator, vizionar"
Teodora Migdalovici
Ambasador Cannes in Romania
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   categoria

 



Mai multe titluri din categorie

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra
Încă de la primele semne că vara s-a dus, iar frigul toamnei începe să ăși facă simțită prezența zilnic, copiii încep să intre într-o stare de agitație. Simt că nu mai este chiar atât de mult până la C...

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...
Serviciul de email marketing furnizat de