Andy Cheetham, director de Creatie al agentiei Cheetham Bell JWT din Manchester, a fost prezent anul acesta la Festivalul de Publicitate de la Cannes, castigand cateva premii-cheie cu lucrarile realizate de agentia sa pentru Scruffs, o firma care produce imbracaminte pentru muncitori.
Jurnalul National: Ce credeti despre festivalul de anul acesta?
Andy Cheetham: Imens, mi s-a parut ca au fost prezenti mai multi clienti ca niciodata; daca vrei sa fii considerat un jucator important, atunci, fie ca iti convine, fie ca nu, trebuie sa fii prezent.
Care credeti ca a fost cea mai populara categorie de intrari?
Pe hartie, ca niciodata, se pare ca cea mai populara a fost sectiunea Film, insa cele mai discutate lucrari au fost cele din categoria Titanium, in ciuda numarului de intrari (in jur de 130, in comparatie cu miile de la Film). Un aur la sectiunea Titanium a devenit un fel de Graal al Cannes-ului.
Categoriile viitorului
Credeti ca sectiunile bazate pe noile tehnologii in comunicatii au devenit mai importante si mai interesante?
Cu siguranta, Cyber si Titanium sunt categoriile viitorului. Nu mai este indeajuns doar sa creezi un site frumos, fara sa folosesti cele mai noi tehnologii. In prezent, ideile pe care se ghideaza Cyber si Titanium sunt indiscutabil mai puternice decat cele din spatele unui simplu spot.
Vin ninsorile în România. Informare meteo ANM de vreme rea pentru toată țara
Citește pe Antena3.ro
Actualizarea programului
In legatura cu aceste categorii, respecta aceleasi reguli ca si media traditionala in termini de creativitate si viziune de marketing, folosesc aceleasi retete?
In spatele oricarei intrari castigatoare se ascunde o idee minunata. Orice solutie poate iesi in evidenta in fata juriului, chiar si folosind aceleasi retete vechi. In urma unei analize directe, o persoana din audienta a remarcat "cum pot fi numite aceste lucrari intrate in concurs directe si interactive, cand nu au nici un mecanism de raspuns, un cupon sau un numar de telefon?". Presedintele juriului a raspuns: "Viata s-a schimbat, orice forma de comunicare ce are un mesaj personal si evoca un raspuns poate fi considerata directa". Asta mi-a spus multe - regulile sau retetele s-au schimbat... trebuie sa te actualizezi cu programul.
Credeti ca mai este loc pentru o noua categorie in cadrul Festivalului Cannes Lions?
Cred ca sunt deja destule.
De ce are nevoie o agentie pentru a castiga un Leu? Productie desavarsita sau creativitate?
Creativitatea este pe locul intai. Desi cu cat ceva este produs mai bine, cu atat are mai multe sanse de o tinta cat mai inalta, ideile vor triumfa mereu in fata "tinichelei slefuite".
Trend-uri
Am vazut spoturi bune care au castigat folosind efecte de animatie, desene. Acesta a fost trend-ul care a inceput anul trecut si a castigat in aceasta editie. Anul acesta, noul trend se bazeaza pe tehnologie. Ne putem astepta anul viitor la o campanie revolutionara bazata pe tehnologia digitala?
In spatele acestor tehnici a fost o gandire grozava, dar e o pura coincidenta. Este adevarat ca exista noi trend-uri in productie, dar animatia este departe de a fi un lucru nou.
Este interactivitatea un element important in publicitatea contemporana?
Da, fara nici un dubiu. In viitor, mai mult ca sigur ca nu va mai fi loc pentru comunicarea ce nu va avea nici un element interactiv.
Credeti ca publicitatea tinde sa devina mai tehnicizata?
Nu, cred ca sunt inca o multime de idei simple si bine executate in domeniu. Elementele tehnice fac parte din mersul normal al vietii. Acum 30 de ani, televizorul era considerat radical si tehnic.