x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Regulile si retetele s-au schimbat

0
Autor: Alex Anghel 19 Aug 2005 - 00:00
Regulile si retetele s-au schimbat


Andy Cheetham, director de Creatie al agentiei Cheetham Bell JWT din Manchester, a fost prezent anul acesta la Festivalul de Publicitate de la Cannes, castigand cateva premii-cheie cu lucrarile realizate de agentia sa pentru Scruffs, o firma care produce imbracaminte pentru muncitori.

Jurnalul National: Ce credeti despre festivalul de anul acesta?
Andy Cheetham: Imens, mi s-a parut ca au fost prezenti mai multi clienti ca niciodata; daca vrei sa fii considerat un jucator important, atunci, fie ca iti convine, fie ca nu, trebuie sa fii prezent.

Care credeti ca a fost cea mai populara categorie de intrari?
Pe hartie, ca niciodata, se pare ca cea mai populara a fost sectiunea Film, insa cele mai discutate lucrari au fost cele din categoria Titanium, in ciuda numarului de intrari (in jur de 130, in comparatie cu miile de la Film). Un aur la sectiunea Titanium a devenit un fel de Graal al Cannes-ului.

Categoriile viitorului

Credeti ca sectiunile bazate pe noile tehnologii in comunicatii au devenit mai importante si mai interesante?
Cu siguranta, Cyber si Titanium sunt categoriile viitorului. Nu mai este indeajuns doar sa creezi un site frumos, fara sa folosesti cele mai noi tehnologii. In prezent, ideile pe care se ghideaza Cyber si Titanium sunt indiscutabil mai puternice decat cele din spatele unui simplu spot.

Actualizarea programului

In legatura cu aceste categorii, respecta aceleasi reguli ca si media traditionala in termini de creativitate si viziune de marketing, folosesc aceleasi retete?
In spatele oricarei intrari castigatoare se ascunde o idee minunata. Orice solutie poate iesi in evidenta in fata juriului, chiar si folosind aceleasi retete vechi. In urma unei analize directe, o persoana din audienta a remarcat "cum pot fi numite aceste lucrari intrate in concurs directe si interactive, cand nu au nici un mecanism de raspuns, un cupon sau un numar de telefon?". Presedintele juriului a raspuns: "Viata s-a schimbat, orice forma de comunicare ce are un mesaj personal si evoca un raspuns poate fi considerata directa". Asta mi-a spus multe - regulile sau retetele s-au schimbat... trebuie sa te actualizezi cu programul.

Credeti ca mai este loc pentru o noua categorie in cadrul Festivalului Cannes Lions?
Cred ca sunt deja destule.

De ce are nevoie o agentie pentru a castiga un Leu? Productie desavarsita sau creativitate?
Creativitatea este pe locul intai. Desi cu cat ceva este produs mai bine, cu atat are mai multe sanse de o tinta cat mai inalta, ideile vor triumfa mereu in fata "tinichelei slefuite".

Trend-uri

Am vazut spoturi bune care au castigat folosind efecte de animatie, desene. Acesta a fost trend-ul care a inceput anul trecut si a castigat in aceasta editie. Anul acesta, noul trend se bazeaza pe tehnologie. Ne putem astepta anul viitor la o campanie revolutionara bazata pe tehnologia digitala?
In spatele acestor tehnici a fost o gandire grozava, dar e o pura coincidenta. Este adevarat ca exista noi trend-uri in productie, dar animatia este departe de a fi un lucru nou.

Este interactivitatea un element important in publicitatea contemporana?
Da, fara nici un dubiu. In viitor, mai mult ca sigur ca nu va mai fi loc pentru comunicarea ce nu va avea nici un element interactiv.

Credeti ca publicitatea tinde sa devina mai tehnicizata?
Nu, cred ca sunt inca o multime de idei simple si bine executate in domeniu. Elementele tehnice fac parte din mersul normal al vietii. Acum 30 de ani, televizorul era considerat radical si tehnic.
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului

 



Mai multe titluri din categorie

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra
Încă de la primele semne că vara s-a dus, iar frigul toamnei începe să ăși facă simțită prezența zilnic, copiii încep să intre într-o stare de agitație. Simt că nu mai este chiar atât de mult până la C...

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...
Serviciul de email marketing furnizat de