Ţineţi minte ultima dată când aţi xeroxat ceva? Sau aţi fotocopiat? Atunci când strănutaţi vă oferă cineva un Kleenex sau un şerveţel? Purtaţi adidaşi sau Adidaşi?
În mai puţin de o săptămână, Al Ries şi Laura Ries vor susţine o sesiune de prezentări la Bucureşti, în cadrul unui eveniment organizat de Antena 1 şi Financiarul. La 5 noiembrie, pentru a doua oară în România, cei doi inovatori în marketing, tată şi fiică, vor putea fi ascultaţi la Rin Grand Hotel.
Al Ries este arhitectul din spatele uneltei revoluţionare de marketing cunoscută ca poziţionare: conceptul de înlocuire a unui produs şi a funcţiei lui cu un nume de brand.
TATĂL
Înainte de a-şi fonda propria agenţie în New York, Ries a lucrat în Departamentul de
publicitate de la General Electric. În 1972 a colaborat la scrierea unor serii
de articole despre “poziţionare” pentru revista Advertising Age. Opt ani mai târziu,
Ries, împreună cu Jack Trout, a scris prima sa carte, “Poziţionarea: lupta pentru
un loc în mintea ta”, care a devenit un reper în marketing şi una dintre cele
mai bine vândute cărţi de publicitate a tuturor timpurilor. Ries a scris
numeroase cărţi de succes, inclusiv “Cele 22 de legi imuabile ale marketingului”,
o carte ce scoate în evidenţă principalele motive pentru care programele de
marketing au succes sau eşuează.
Cartea lui, “Concentrează-te: Viitorul companiei tale depinde de asta”, ilustrează conceptul de îngustare de brand şi a fost numit “canon de management” de către revista Red Herring. În prezent, Ries scrie lunar secţiunea de marketing pentru “AdAge.com”. Al a fondat “Ries & Ries” în 1994 împreună cu fiica lui, Laura. Cei doi lucrează împreună, scriu cărţi şi acordă seminarii peste tot în lume.
Printre cărţile lor se află “Căderea advertisingului şi ascensiunea PR-ului”, “Originea brandurilor” şi “Cele 11 legi imuabile ale internet marketingului”, care stabilesc regulile de transformare ale oricărui produs sau serviciu într-un brand de nivel mondial şi definesc legile pentru cea mai mare provocare a noului mileniu: cum să construieşti un brand de internet.
Ultima lor carte, “Originea brandurilor”, explorează “divergenţa” drept cea mai bună metodă de a crea un nou brand. Conceptul este analog celui al creării unei noi specii, aşa cum acesta a fost prezentat prima dată de Charles Darwin în cartea sa clasică despre acest subiect.
FIICA
Laura Ries şi-a început cariera la TBWA Advertising în New York ca asistent
account executive pentru mărcile Woolite şi Evian. Unul dintre principalele
aspecte care ţin de filozofia sa de branding este cel referitor la acurateţea demersului de
branding, pentru că “o dată ce un brand este bine imprimat în mintea
consumatorului, devine dificil, dacă nu imposibil, să îi schimbi înţelesul”.
Laura Ries a studiat şi definit regulile pentru cea mai mare provocare a mileniului: ce să facem cu internetul şi cum să construim un brand pentru internet. Cercetările ei şi construcţia conceptului demonstrează, de asemenea, lipsa credibilităţii publicităţii şi de ce PR-ul este cea mai bună sursă de integritate profesională în crearea unor branduri puternice pe piaţa din ziua de azi. În 2002, “Business 2.0” a numit-o pe Laura Ries “guru al managementului” şi a emis “trading cards” cu fotografia ei şi statistici despre afaceri. A fost prezentă pe Fox News Channel, CNBC, ABC World News Tonight şi are apariţii regulate la CNN ca expert în branding.
Seminariile de la Bucureşti sunt reunite sub numele: “Marketing in a brand-crazed world”. Ideea-cheie a comunicării Rise este că nu banii, ci ideile sunt cele care fac succesul brandurilor. Evenimentul cuprinde patru sesiuni: “Oportunităţi nelimitate în construcţia brandurilor”, “Strategii de creştere a brandurilor existente”, “Noi tehnici în aplicarea strategiilor de brand”, “Capcane în construcţia brandurilor”.