Aglomeratia de nedescris, tineri avizi de informatie si guru ai publicitatii mondiale graviteaza catre Mecca, Palais des Festivals, o data cu startul celei de-a 52-a editii a Festivalului de Publicitate de la Cannes.
Aglomeratia de nedescris, tineri avizi de informatie si guru ai publicitatii mondiale graviteaza catre Mecca, Palais des Festivals, o data cu startul celei de-a 52-a editii a Festivalului de Publicitate de la Cannes. Sentimentul care te incearca o data ce faci primul pas in interiorul cladirii este acela de coplesire, te simti ca o furnica in mijlocul unei piramide. Vrei sa vezi cat mai multe, sa absorbi prin toti porii, daca s-ar putea, tot ceea ce inseamna comunicare de prima mana. Dupa intaiul soc, tremurul picioarelor iti trece si revii usor la normalitate. Este momentul sa inveti sa absorbi fiecare cuvant, cufundat in fotoliul rosu din Aula Debussy. Prima conferinta, care a deschis seria de seminarii a fost initiata de catre FEDMA ( Federatia Europeana a Asociatilor de Marketing Direct) in colaborare cu Patou Nuytemans de la Ogilvy, a avut ca subiect "Noul consumator versus Noul marketer in Noua Europa". INOVATIE. Asa cum se contura ideea inca de anul trecut, televiziunea nu mai este mediul potrivit pentru agentiile de comunicare, din simplu motiv ca publicul-tinta, cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani, prefera alte medii, cum ar fi Internetul, Ipod-urile, Messenger-ul, Blog-urile si controleaza mult mai bine canalele prin care publicitatea il poate influenta. Astfel, consumatorul este mai greu de convins, deoarece are la indemana noi instrumente aparute in urma fragmentarii spatiului media.Un astfel de instrument este TiVo, un dispozitiv DVR (Digital Video Recorder), care ofera telespectatorului posibilitatea de a selecta si inregistra doar acele programe, emisiuni, seriale preferate aproape in timp real. Pe langa aceste optiuni, cea mai importanta trasatura a TiVo care reflecta adevarata putere de control a consumatorului este ca-i permite sa excluda reclamele din "meniul" tv, fie prin eliminarea totala sau prin optiunea fast forward (repede inainte). Se estimeaza ca pana in 2009, numai in SUA, mai mult din 40% din telespectatori vor alege optiunea fast forward pentru a sari peste mai mult de 70% din reclamele difuzate, generand astfel o pierdere de 27 de miliarde de dolari pentru industria de advertising. Datorita acestui fenomen, compania American Express a fost motivata sa lanseze o campanie de publicitate destinata exclusiv mediului virtual. Campania a avut drept protagonisti doi eroi din lumea show-biz-ului: Superman si Seinfeld. Succesul nu a intarziat sa apara. Dupa numai sase saptamani, cererile de inscriere pentru carduri American Express au crescut cu 150%. Alte companii au apelat la derivate pe suport virtual. Mountain Dew prin Habbo Hotel pentru Finlanda (un hotel virtual in care navigatorii creeaza personaje si astfel pot participa la o multitudine de activitati, se pot imprieteni, pot consuma produse virtuale, toate acestea prin intermediul unui joc) si Pepsi prin iTunes, oferind acces la peste 2 milioane de cantece.
Astfel, subiectii, prin intermediul unei casti speciale, sunt supusi la o serie de stimului vizuali (spoturi tv). iar reactiile lor la nivelul centrilor nervosi sunt masurate, analizate si interpretate. Procedeul de Brain Imaging Tehnology presupune analizarea fluxului de sange din cortex si circulatia acestuia pe centrii nervosi raspunzatori pentru: memoria pe termen lung si scurt, apropierea sau departarea emotionala fata de imaginile prezentate, atentia la detaliu, atentia generala si intensitatea raspunsului emotional.
Citește pe Antena3.ro
AVANTAJE
|
"Din punct de vedere
al costurilor este o metoda eficienta, deoarece permite obtinerea de feed-back de la subiecti si analizarea aceastuia
in 24 de ore si pentru calupuri de opt-zece reclame. Au existat cazuri in care, in urma analizarii raspunsului afectiv si de memorare, a rezultat o reactie
negativa, astfel incat agentia a efectuat
modificari in acele parti sensibile ale spotului"
Heather Andrew Marketing Consultant pentru Neuro-Insight |