x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Scoala de vara pe Riviera

0
Autor: Alex Anghel Luminita Gurita 22 Iun 2005 - 00:00
Scoala de vara pe Riviera


Aglomeratia de nedescris, tineri avizi de informatie si guru ai publicitatii mondiale graviteaza catre Mecca, Palais des Festivals, o data cu startul celei de-a 52-a editii a Festivalului de Publicitate de la Cannes.

Aglomeratia de nedescris, tineri avizi de informatie si guru ai publicitatii mondiale graviteaza catre Mecca, Palais des Festivals, o data cu startul celei de-a 52-a editii a Festivalului de Publicitate de la Cannes.

Sentimentul care te incearca o data ce faci primul pas in interiorul cladirii este acela de coplesire, te simti ca o furnica in mijlocul unei piramide. Vrei sa vezi cat mai multe, sa absorbi prin toti porii, daca s-ar putea, tot ceea ce inseamna comunicare de prima mana. Dupa intaiul soc, tremurul picioarelor iti trece si revii usor la normalitate. Este momentul sa inveti sa absorbi fiecare cuvant, cufundat in fotoliul rosu din Aula Debussy.

Prima conferinta, care a deschis seria de seminarii a fost initiata de catre FEDMA ( Federatia Europeana a Asociatilor de Marketing Direct) in colaborare cu Patou Nuytemans de la Ogilvy, a avut ca subiect "Noul consumator versus Noul marketer in Noua Europa".

INOVATIE. Asa cum se contura ideea inca de anul trecut, televiziunea nu mai este mediul potrivit pentru agentiile de comunicare, din simplu motiv ca publicul-tinta, cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani, prefera alte medii, cum ar fi Internetul, Ipod-urile, Messenger-ul, Blog-urile si controleaza mult mai bine canalele prin care publicitatea il poate influenta. Astfel, consumatorul este mai greu de convins, deoarece are la indemana noi instrumente aparute in urma fragmentarii spatiului media.
Un astfel de instrument este TiVo, un dispozitiv DVR (Digital Video Recorder), care ofera telespectatorului posibilitatea de a selecta si inregistra doar acele programe, emisiuni, seriale preferate aproape in timp real. Pe langa aceste optiuni, cea mai importanta trasatura a TiVo care reflecta adevarata putere de control a consumatorului este ca-i permite sa excluda reclamele din "meniul" tv, fie prin eliminarea totala sau prin optiunea fast forward (repede inainte). Se estimeaza ca pana in 2009, numai in SUA, mai mult din 40% din telespectatori vor alege optiunea fast forward pentru a sari peste mai mult de 70% din reclamele difuzate, generand astfel o pierdere de 27 de miliarde de dolari pentru industria de advertising.

Datorita acestui fenomen, compania American Express a fost motivata sa lanseze o campanie de publicitate destinata exclusiv mediului virtual. Campania a avut drept protagonisti doi eroi din lumea show-biz-ului: Superman si Seinfeld. Succesul nu a intarziat sa apara. Dupa numai sase saptamani, cererile de inscriere pentru carduri American Express au crescut cu 150%. Alte companii au apelat la derivate pe suport virtual. Mountain Dew prin Habbo Hotel pentru Finlanda (un hotel virtual in care navigatorii creeaza personaje si astfel pot participa la o multitudine de activitati, se pot imprieteni, pot consuma produse virtuale, toate acestea prin intermediul unui joc) si Pepsi prin iTunes, oferind acces la peste 2 milioane de cantece.

ALTERNATIVA. Tot in spiritul pledoariei pentru tehnologie si tot in prima zi a festivalului, cel mai interesant seminar a apartinut lui Richard Silberstein, Chief executive Officer de la Neuro-Insight si Heather Andrew Marketing Consultant. Tema prezentata poate fi considerata o revolutie in domeniul cercetarii publicitare. Cei de la Neuro-Insight propun o alternativa la traditionala cercetare (focus group, chestionare, sondaje directionate), folosind o adaptare dupa tehnica RMN (tomaografie computerizata).
Astfel, subiectii, prin intermediul unei casti speciale, sunt supusi la o serie de stimului vizuali (spoturi tv). iar reactiile lor la nivelul centrilor nervosi sunt masurate, analizate si interpretate. Procedeul de Brain Imaging Tehnology presupune analizarea fluxului de sange din cortex si circulatia acestuia pe centrii nervosi raspunzatori pentru: memoria pe termen lung si scurt, apropierea sau departarea emotionala fata de imaginile prezentate, atentia la detaliu, atentia generala si intensitatea raspunsului emotional.

Aceasta tehnologie este importanta pentru viitorul companiilor de advertising si nu numai, deoarece acest procedeu masoara nu numai raspunsul emotional, dar si gradul de memorare a consumatorului, relevand astfel eficacitatea campaniei in termeni de castigare a notorietatii. Cu toate acestea, asa cum a declarat Heather Andrew: "Nu judecam in functie de reclame bune sau proaste, ci doar analizam punctele in care raspunsul la nivel de activitate cerebrala a subiectului este unul pozitiv sau negativ". In momentul de fata, aceasta tehnologie a fost testata in Australia si a avut succes.

PROGRES. Ziua s-a incheiat in aceeasi nota a importantei progresului tehnologic si initiativei de obtinere de beneficiu de pe urma acestuia. Initiativa ne-a purtat intr-o Odisee a tehnologiei media. Tonia Perretta si Alan Cohen au pledat in favoarea adaptarii la schimabare. Primul vorbitor, in persoana Toniei Perretta, ne-a detaliat despre inclinarea balantei in favoarea consumatorului, care a devenit de la filtru la editor, pentru a se transforma in 2010 in creativ. Aceasta a tinut sa puncteze prin spoturile Initiative ca trebuie sa ne schimbam perceptia asupra clientului, care nu mai este un burete care absoarbe informatie in bloc, ci un un jucator important care trebuie cucerit prin continut, si nu prin cantitate. De asemenea, pentru a sonda viitorul, cei de la Initiative au folosit efectul long tail (coada lunga) pentru a demonstra ca, pe termen lung (pana in 2010), produsele digitale vor acapara viata consumatorului. Asa cum de altfel se si vede in cadrul acelor piete de desfacere virtuala (vezi E-bay).

In concluzie, putem spune ca prima zi de scoala a trecut fara emotii si prima lectie nu o vom uita niciodata. Ceea ce noi am invatat si ceea ce toata industria ar trebui sa invete este ca viitorul inseamna tehnologie, continut relevant si respect pentru consumatori. Si nu uitati ca suntem colegii de banca ai acestora.

AVANTAJE
"Din punct de vedere al costurilor este o metoda eficienta, deoarece permite obtinerea de feed-back de la subiecti si analizarea aceastuia in 24 de ore si pentru calupuri de opt-zece reclame. Au existat cazuri in care, in urma analizarii raspunsului afectiv si de memorare, a rezultat o reactie negativa, astfel incat agentia a efectuat modificari in acele parti sensibile ale spotului"
Heather Andrew
Marketing Consultant pentru Neuro-Insight
Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului

 



Mai multe titluri din categorie

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra

Află mai multe detalii despre Casaluimoscraciun.ro de pe pagina Despre noi si povestea noastra
Încă de la primele semne că vara s-a dus, iar frigul toamnei începe să ăși facă simțită prezența zilnic, copiii încep să intre într-o stare de agitație. Simt că nu mai este chiar atât de mult până la C...

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor

Reacții după vaccinarea președintelui Klaus Iohannis: „Noul brand de țară”. Top al meme-urilor
Galerie Foto Președintele Klaus Iohannis s-a vaccinat public, vineri, 15 ianuarie, împotriva COVID-19, deschizând astfel a doua etapă de vaccinare.   În ciuda faptului că evenimentul își propunea să întărească...

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci

Doi români au fost condamnați în Franța pentru că au cules prea multe ciuperci
Doi români din Franța au fost condamnați în Franţa la câte 500 de euro amendă pentru o infracţiune inedită. Au cules ilegal 266 de kilograme de ciuperci într-o pădure din estul țării....

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar

Un poștaș japonez a păstrat acasă 24.000 de scrisori. Livrarea lor i s-a părut un calvar
Un lucrător poştal din Japonia, căruia meseria sa i s-a părut un calvar, a fost nevoit să explice poliţiştilor de ce nu a livrat 24.000 de trimiteri poştale, unele dintre acestea expediate în urmă cu câţiva...

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute

În Florida cad iguane din copaci din cauza temperaturilor scăzute
Serviciul Naţional de Meteorologie (NWS) din Statele Unite a atenţionat populaţia din Florida cu privire la posibile căderi de iguane, pe fondul pătrunderii unei mase de aer rece în statul american, relatează...

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...
Serviciul de email marketing furnizat de