Paradoxal, oamenii din industria comunicarii de la noi emit judecati de valoare la adresa Festivalului de la Cannes fara a-l fi onorat cu prezenta. Materialul care urmeaza vine sa arate adevarata fata a Cannesului, nu vazuta printr-un telescop, ci privita si analizata de aici, la microscop.
Seminariile de care am avut parte in ultimele doua zile s-au ridicat la inaltimea asteptarilor auditoriului. Acesta a preferat sa-si cheltuiasca timpul in salile Palais des Festivals in detrimentul unei ispititoare oportunitati de a se bucura de plaja si valurile Mediteranei. Acest lucru este de inteles, avand in vedere oferta bogata de informatie din cadrul seminariilor care au avut drept protagonisti agentii precum: OgilvyOne, R/GA, Grey Global, Harrison Troughton Wunderman. Seminarul, sustinut de Rory Sutherland, vicepresedinte OgilvyOne, London, a pledat pentru indepartarea de la media traditionala in favoarea exploatarii noii media. Acesta a punctat faptul ca, indiferent de mediul pe care il alegi pentru a-ti promova produsul sau serviciul, trebuie sa fii relevant pentru consumator, sa-i prezinti ceva care sa-i fie realmente folositor si sa personalizezi mesajul la maximum convingandu-ti clientii sa te urmeze in abordarea noilor media. "Pentru a-i determina pe clienti sa aleaga noile medii, agentia trebuie sa utilizeze doua instrumente: masuratorile, alocand in acest scop o parte a bugetului pentru testare si experimentare inteligenta, iar al doilea, crearea unor noi metode de definire a consumatorilor, dupa atitudine sau comportament, dintr-un punct de vedere original, care sa contina un insight asupra obiceiurilor acestora, si nu dupa vechiul model demografic", a declarat Rory Sutherland. Al doilea seminar s-a axat pe definirea unui nou model de agentie bazat pe colaborare, pe neutralitatea media, productie eficienta si rezultate notabile. In conceptia lui Bob Greenberg, CEO si CCO la R/GA (New York) s-a trecut la modelul "Best of breed - client" dupa exemplul Nike, care apeleaza la aproximativ 100 de agentii per total in scopul desfasurarii diverselor campanii. Modelul pe care l-a creat si l-a implementat cu succes R/GA este cel de "groupware": membrii echipei sunt conectati permanent unul cu celalalt prin toate facilitatile oferite de web, telefonie mobila, intranet, extranet, bloguri, iPod. Elementul de noutate suprem l-a constituit dezvaluirea marcii - concept creat si inregistrat de R/GA - future vision. Aceasta marca este definita prin sase concepte de baza si constituie o ecuatie in rezolvarea modelului agentiei viitorului: mobilitate, personalizare, P2P ( peer2peer), divertisment, control si experimentare.Citește pe Antena3.ro
CANNES ACADEMY, IN VIZIUNEA LUI VLAD LAZAR
|
"Colegii sunt in faze diferite de pregatire. Unii abia incep sa invete ce inseamna publicitatea si sunt studenti in primul an la facultati de specialitate, altii au absolvit sau urmeaza sa o faca in cateva zile si muncesc in advertising de ceva timp.
Cursurile si prezentarile tind sa fie pregatite mai mult pentru prima categorie. Pentru inocenti. Ele sunt tinute de cele mai multe ori de oameni respectati din industrie care s-au cam retras dupa o cariera lunga plina de succese. Asa este Michael Conrad, cel despre care se spune ca ar fi responsabil pentru tot avantul creativ al Leo Burnett, sau Keith Reinhard, acel "guru al DDB".
Discursurile lor sunt pline de exemple creative spectaculoase, gandite de ei sau de oamenii lor, dar care, analizate putin, nu par solutiile cele mai inteligente pentru problemele pe care se spune ca le-ar fi rezolvat. Se promoveaza, cu diferite argumente discutabile, acea creativitate absoluta". Dar cu toata fascinatia lor pentru festivalul acesta si pentru lucrarile din el, ne ajuta sa intelegem felul in care se creeaza la agentiile lor si mai ales cu ce scopuri (nu intotdeauna cu produsul in cap, mai mult de dragul creatiei care, fiind spectaculoasa, va trage dupa ea si produsul, dar si un premiu).
Colegii mei insa, mai ales absolventii, se prind usor si nu sunt pacaliti, sunt sceptici si dornici sa inteleaga, sa conteste si sa traga singuri concluzii, si asta ii face parteneri de conversatie foarte buni.
Cursurile sunt foarte interesante chiar daca nu prezinta numai noutati. Sper sa devina si mai interesante in zilele urmatoare si, daca se poate, sa trateze situatii speciale sau cazuri specifice, nu generalitati pe care daca nu le stiam pana acum oricum nu ajungeam niciodata aici. Dar chiar si cand trateaza subiecte generale pe care le-am mai gasit prin carti, ramane valoarea intalnirii fata in fata cu oameni care au gandit aceste teorii si "posibilitatea de a le pune intrebari si de a purta o discutie deschisa cu ei". Aceasta cred ca e partea cea mai pretioasa a academiei", ne-a declarat Vlad Lazar, studentul anului la Cannes Academy.
|
PREMII LA YOUNG CREATIVES
|
Marti a avut loc si conferinta destinata premiantilor la Young Creatives. Tarile latine au luat trei din cele patru premii, insa echipa care a luat aurul la sectiunea print a fost din Suedia. UNESCO a fost clientul pentru concursul de anul acesta si tema propusa, ajutorul oferit celor care nu stiu sa scrie si sa citeasca pentru a intra in sistemul educational.
La sectiunea Cyber, castigatorii au fost Federico Schenquerman, Masielle Asencio si Antuan Vazquez din Puerto Rico. Filmul web arata cuvantul "unemployed" (somer) scris pe o tabla intr-o clasa. O mana apare si acopera prefixul "un", iar mesajul de baza este "raise your hand, raise yourself" (ridica mana si ridica-te).
"A fost un proiect ciudat, pentru ca oamenii care utilizeaza acest mediu sunt de obicei oameni care stiu sa citeasca", a declarat Vazquez.
|