x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Fun Sufletul comertului - Arhitectura de brand

Sufletul comertului - Arhitectura de brand

de Alex Anghel    |    Cristian Pasarica    |    11 Ian 2006   •   00:00
Sufletul comertului - Arhitectura de brand

Cat de mult conteaza arhitectura de interior si exterior in comunicarea imaginii unei companii? Cum exprima formele si designul elementelor arhitecturale si decorative personalitatea unei organizatii?

In functie de puterea financiara si de domeniul de activitate, fiecare firma isi construieste, cumpara sau inchiriaza un sediu care sa-i reprezinte business-ul cat mai bine cu putinta. Una dintre cerintele pe care sediul unei companii trebuie sa le indeplineasca insa cat mai bine este aceea de a transpune valorile si personalitatea acesteia intr-un ansamblu arhitectural cat mai graitor. Unele cladiri sunt atat de fascinante, incat pot face ambasadoriat nu numai unei companii, ci chiar unei tari. Exemple sunt nenumarate: Casa Poporului, Pentagonul, Burj Al Arab, Casa Alba. Asadar, sediul si identitatea unei organizatii nu se identifica si valorifica doar prin prezenta unei placute la intrare. Daca inainte iti puteai face o prima impresie despre o anumita organizatie numai prin interactiunea cu doua personaje "cheie": secretara si portarul, acum lucrurile stau altfel, portarul este bine imbracat si manierat, iar secretara flegmatica a fost inlocuita cu femeia cooperanta, saritoare si placuta vederii. Astfel, punctul de diferenta intre companii este trasat de aspectul sediului si modul in care acesta este decorat.

OTEL SI STICLA. Sediul Business Bucharest Center
CHILL OUT. Locul de relaxare de la Media Interview

FENG-SHUI. Bunul- gust, ochiul pentru detaliu, o buna stapanire a artei feng-shui sau pur si simplu angajarea unui arhitect bun sunt ingredientele unei ambiante pe placul oricarui oaspete. Trecand din planul "sa ne simtim bine" in cel al "imaginii de marca", nu putem sa trecem cu vederea faptul ca un sediu atragator adauga tot timpul cateva procente la capitolul reusita in orice afacere. Cum bunul-gust si bunul-simt nu fac casa cu majoritatea, exista cazuri in care opulenta, grandoarea si kitsch-ul risca sa devina principalele elemente arhitecturale ale unui sediu de firma, iar valorile marcii sa nu se regaseasca in nimic din designul acestuia. Lipsa simtului estetic si a ochiului antrenat pentru frumos poate avea astfel de efecte in combinatie cu un buget substantial. Daca monumentalitatea si lucrurile impunatoare apartin marilor companii, nu trebuie sa neglijam sediile firmelor mici care de multe ori au un farmec aparte.

FRAU LIBER LA IMAGINATIE. Iata care este parerea Valentinei Baicuianu, director de comunicare Coca-Cola Romania, referitoare la importanta amenajarii unui sediu de firma: "Sediul unei companii reflecta necesitatile de operare, dar si cultura organizatiei. Acesta trebuie sa reflecte obiectivele de afaceri ale companiei. De exemplu, pentru ca suntem orientati spre oameni, un birou cu un design atractiv si relaxant poate mari productivitatea angajatilor, lucru verificat de numeroase cercetari.

In cazul nostru putem vorbi de amenajarea interiorului, deoarece biroul Coca-Cola se afla in cadrul unui complex de birouri - Bucharest Business Park, unul dintre cele mai moderne din Bucuresti. Am incercat sa amenajam sediul in functie de cultura companiei si de preferintele noastre. Noul design interior al companiei Coca-Cola Romania - de la mobila comoda, lumina, acustica si estetica birourilor - a fost conceput astfel incat sa-i ajute pe angajati sa lucreze cat mai relaxati si sa fie cat mai dinamici si inovativi.

ATMOSFERA. Imaginea unui mediu de lucru modern
SALA DE CONSILIU. Eleganta, simplitate si tehnologie

Cu putine exceptii, nu exista despartiri intre birourile noastre, ceea ce reflecta transparenta, spirit de echipa, favorizeaza comunicarea. Putinele birouri inchise care le avem sunt construite din sticla. Pe pereti sunt cateva creatii grafice ale intregii echipe".

CERERE SI OFERTA. Oana Bogdanovici, coordonator comunicare de marketing Eurisko, ne explica, din punctul de vedere al cunoscatorului pietei imobiliare, cum stau lucrurile referitor la sediile de companii: "Avand in vedere ca dezvoltatorii opteaza pentru tipare de cladiri care au avut succes in alte tari - respectiv acum moda este sa se foloseasca insa cat mai multe structuri metalice in combinatie cu suprafete vitrate - , ofertele alternative sunt prezente in putine cazuri - de exemplu, o cladire restaurata sau cu accente retro. De aceea, cele mai multe companii isi imprima stilul asupra designului de interior, iar pentru cel exterior se multumesc cu plusurile de imagine oferite oricum de locatia intr-o cladire de birouri".

ATITUDINE
"Nu cautam opulenta cu orice pret. Fiecare vrem sa muncim cu placere. Un loc in care creativitatea sa ne fie incurajata, sa ne putem depasi limitele"
Valentina Baicuianu director de comunicare Coca-Cola Romania
×
Subiecte în articol: sufletul comertului companii