Căteva sute de taximetrişti independenţi s-au străns, vineri dimineaţă, in faţa Primăriei Capitalei in timp ce liderii lor discutau cu primarul general Adriean Videanu despre aplicarea de urgenţă a normelor la Legea taximetriei, publicate, luni, in Monitorul Oficial. Mihai Gabriel unul dintre reprezentanţii taximetriştilor, prezent la intălnirea cu primarul general, a spus că in lipsa normelor Legea 265/2007 a taximetriei a fost aplicată de Primăria Generală favorizănd principalele firme de taximetrie din Bucureşti.
Căteva sute de taximetrişti independenţi s-au străns, vineri dimineaţă, in faţa Primăriei Capitalei in timp ce liderii lor discutau cu primarul general Adriean Videanu despre aplicarea de urgenţă a normelor la Legea taximetriei, publicate, luni, in Monitorul Oficial. Mihai Gabriel unul dintre reprezentanţii taximetriştilor, prezent la intălnirea cu primarul general, a spus că in lipsa normelor Legea 265/2007 a taximetriei a fost aplicată de Primăria Generală favorizănd principalele firme de taximetrie din Bucureşti.
NORME AIUREA. După apariţia normelor, primăria ar trebui să ia de la capăt intregul proces de acordare a licenţelor de transport potrivit noilor prevederi legale, spune Gabriel. Avocata taximetriştilor, Ileana Clepcea - Rădescu, a precizat că in urma discuţiei de dimineaţă, primarul le-ar fi explicat că a cerut Ministerului Internelor şi Reformei Administrative (MIRA) indicaţii in privinţa modului de aplicare a normelor la Legea taximetriei. "In mod normal, ar trebui retrase toate autorizaţiile pentru că cele acordate pănă acum au fost date greşit. Primăria a greşit aplicarea legii, a interpretat-o intr-un anumit fel, interpretare care nu se mai potriveşte cu normele apărute. De aceea, primarul a cerut MIRA o poziţie in ceea ce priveşte aplicarea normelor", a spus Clepcea - Rădescu. Ileana Clepcea susţine că primăria ar trebui sancţionată pentru aplicarea greşită a acestei legi, iar in prezent există o stare de confuzie generală şi reprezentanţii municipalităţii nu ştiu ce să facă. Taximetriştii au fost chemaţi la o nouă intălnire la ora 16.00 pentru a fi informaţi despre răspunsul primit de la MIRA şi modalitatea de rezolvare a situaţiei.
NEMULŢUMIRI. Normele de aplicare a Legii taximetriei au fost publicate, luni, in Monitorul Oficial, a anunţat Ministerul Internelor şi Reformei Administrative (MIRA). "Aşa cum anunţase, săptămăna trecută, in cadrul discuţiilor purtate cu taximetriştii prezenţi la sediul MIRA, conducerea ministerului a aprobat şi a trimis spre publicare, in Monitorul Oficial, Normele de Aplicare a Legii 265/2007 - Legea taximetriei", se arată intr-un comunicat remis, luni, agenţiei NewsIn. Aceste norme au fost publicate in Monitorul Oficial nr. 820. La elaborarea Normelor de Aplicare a Legii 265/2007, reprezentanţii MIRA au avut mai multe discuţii cu sindicatele şi patronatele din domeniu, documentul fiind supus dezbaterii publice din luna octombrie a.c.Aproximativ 200 de taximetrişti independenţi s-au străns, miercuri dimineaţă, incepănd cu ora 7.00, in faţa Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pentru a cere finalizarea Normelor de Aplicare a Legii 265/2007 - Legea taximetriei. Taximetriştii au renunţat la protest, după două ore, numai după ce secretarul de stat Marian Petrache a dat asigurări că normele de aplicare a Legii Taximetriei vor fi publicate in cel mai scurt timp in Monitorul Oficial. Taximetriştii au protestat şi pe 1 octombrie in semn de protest faţă de decizia Primăriei Capitalei de a acorda cu prioritate licenţe de transport firmelor, deşi acestea folosesc maşinile proprietate personală ale şoferilor. Şoferii de taxi care lucrează cu maşinile proprii pentru firmele de taxi din Bucureşti au cerut transferul autorizaţiilor obţinute de firme pe numele proprietarilor de maşini. Totodată, aceştia s-au arătat nemulţumiţi că PMB a hotărăt ca licenţele să se acorde mai intăi firmelor de taxi, urmănd ca şoferii proprietari de maşini să poată solicita licenţe abia după trei luni. Protestatarii acuzau că firmele de taxi iau de la primărie un număr de licenţe pe care le ţin blocate pentru că nu au maşini, in timp ce şoferii independenţi nu beneficiază de aceste licenţe şi sunt obligaţi să lucreze la firme cu maşinile proprii, in schimbul licenţei. O altă nemulţumire a taximetriştilor a fost legată de faptul că, deşi firmele de taxi se folosesc de maşinile lor, ei trebuie să plătească ratele la maşini şi să asigure benzina şi cheltuielile de intreţinere. De asemenea, şoferii s-au plăns că lista cu autorizaţii, afişată de PMB nu era intocmită conform legii şi au cerut anularea efectelor acestei liste, pănă la elaborarea normelor metodologice la legea 265/2007. Preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Şoferilor din Romănia, Victor Stan, declara la inceputul lunii octombrie că in Bucureşti sunt peste o mie de licenţe acordate şoferilor independenţi, dar PMB a ameninţat cu anularea acestora. Numărul total de licenţe pe care municipalitatea ar trebui să le acorde este de 9.500, dar, potrivit lui Stan, aceste licenţe "sunt ţinute in sertar şi se acordă in funcţie de interese".