Nici nu s-a terminat bine protestul poliţiştilor că un alt diferend îşi caută soluţionarea print-o grevă de avertisment. Un număr de 12 TIR-uri participă, luni dimineaţa, la Timişoara, la marşul de protest al transportatorilor rutieri, şoferii fiind nemulţumiţi de starea drumurilor, taxele prea mari şi lipsa parcărilor.
Nici nu s-a terminat bine protestul poliţiştilor că un alt diferend îşi caută soluţionarea print-o grevă de avertisment. Un număr de 12 TIR-uri participă, luni dimineaţa, la Timişoara, la marşul de protest al transportatorilor rutieri, şoferii fiind nemulţumiţi de starea drumurilor, taxele prea mari şi lipsa parcărilor.
NEMULŢUMIRI. Şoferii s-au adunat, luni, la ora 8.00 pe Calea Aradului, la ieşire din Timişoara, de unde au plecat spre Arad la ora 9.45, pe un traseu de aproximativ 12 kilometri, după care revin la Timişoara. Unul dintre organizatorii protestului din Timiş, Nina Stanciu, a declarat că transportatorii sînt nemulţumiţi de starea drumurilor, taxele prea mari şi lipsa parcărilor: "Avem cele mai proaste condiţii din Uniunea Europeană, nu avem autostrăzi pentru legătura cu spaţiul comunitar, sînt prea puţini kilometri de autostradă în ţară, taxele însă sînt foarte mari. Pe drumurile naţionale deseori sînt restricţii, nu sînt suficiente parcări şi suficient de mari pentru respectarea timpului de odihnă". Şoferii de TIR-uri au spus că îi nemulţumesc şi controalele frecvente, dar şi modul în care au loc acestea. "Se fac controale, dar nu se oferă condiţii, se cer multe diagrame, se cere respectarea timpului de odihnă, dar nu avem parcări. Dacă îţi planifici să ajungi într-o parcare, vezi că e plină şi dacă mergi la următoarea ai probleme, dacă parchezi pe drum, iar ai probleme. Ce se mai zic de taxe, sînt foarte mari, plătim mult dar nu se simte în condiţiile pe care le avem", a spus Marius Pintea, şofer de TIR. Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiş, Sergiu Rus, transportatorii din Timiş au primit autorizaţie pentru acest protest, între orele 8.00 şi 19.00: "Pentru acest protest transportatorii au depus documentaţia necesară la Primăria Timişoara, dar şi la Poliţie, obţinând toate avizele necesare. Potrivit acestei autorizaţii, protestele pot avea loc între orele 8.00 şi 19.00, interval orar pentru care s-a dat avizul". Traseul pe care are loc protestul în Timiş, Timişoara - Arad, pe DN 69, este cel mai circulat drum naţional din judeţ.
DREPTURI EUROPENE. Cîteva sute de transportatori continuă, luni dimineaţă, în Bucureşti şi alte 18 oraşe, marşul de protest, aceştia plecând cu maşinile din mai multe puncte spre şoselele de centură, unde vor merge în coloană, cerînd taxe mai mici, carburanţi mai ieftini şi drumuri mai bune. Preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORD) Augustin Hagiu, a declarat că luni dimineaţă, în jurul orei 8.00, cîteva sute de camioane au plecat din opt puncte ale Bucureştiului spre şoseaua de centură, la fel întîmplîndu-se şi în oraşele Baia Mare, Cluj, Satu Mare, Miercurea-Ciuc, Oneşti, Buzău, Galaţi, Constanţa, Giurgiu, Târgu Jiu, Piteşti, Râmnicu Vâlcea şi Timişoara. Toţi transportatorii din aceste judeţe au autorizaţii pentru marşul de protest, liderul FORD spunînd că este posibil să li se alăture şi alţi colegi din alte judeţe. Transportatorii cer eliminarea plăţii rovinietei pentru drumurile naţionale şi acuză reprezentanţii Ministerului Transporturilor (MT) că au amînat luarea unor măsuri privind cererile lor. Aceştia susţin că reprezentanţii Ministerului Transporturilor au aîânat semnarea unui protocol în privinţa eliminării rovinietei şi încasării taxei din preţul carburantului, după ce Ministerul Economiei şi Finanţelor (MEF) a fost de acord cu aceste solicitări. Ei solicită şi asigurarea transparenţei colectării accizelor din carburant şi monitorizarea de către asociaţiile patronale din transporturi a utilizării acestora pentru construcţia şi întreţinerea de drumuri şi legiferarea printr-o ordonanţă de urgenţă, dar şi amenajarea parcărilor la standarde europene. Obligativitatea furnizorilor de mărfuri divizibile la cîntărirea omologată a camioanelor şi sancţionarea egală cu a transportatorilor în cazurile de depăşire se regăsesc, de asemenea, pe lista de revendicări, alături de eliminarea autorizaţiilor speciale de transport pentru mărfurile divizibile.