Lansată in iunie 2007, compania de evenimente Event Plus a realizat o cifră de afaceri de 350.000 de euro după doar şase luni de activitate. Pentru anul 2008 compania preconizează o cifră de afaceri de peste 2 milioane de euro.
Potenţial creativ - Implicarea audienţei in evenimente de imagine
Lansată in iunie 2007, compania de evenimente Event Plus a realizat o cifră de afaceri de 350.000 de euro după doar şase luni de activitate. Pentru anul 2008 compania preconizează o cifră de afaceri de peste 2 milioane de euro.
Succesul este explicabil prin noutatea conceptului de business creativ pe care compania l-a adus pe piaţa romănească de evenimente. Arhitectura de evenimente reuneşte designul cu managementul evenimentelor speciale. Adriana Dumitru, Managing Director la Event Plus ne-a răspuns la căteva intrebări privind domeniul creării de evenimente.
- Jurnalul Naţional: Ce face noutatea conceptului introdus de Event Plus? Ce inseamnă arhitectura de evenimente?
Andreea Dumitru: Compania noastră a adus un concept nou in Romănia - arhitectura de evenimente, concept ce reuneşte evenimentele speciale. Pentru intăia oară in domeniul Experience Marketingului şi al platformelor neconvenţionale de imagine (Special Events), un concept profesional reuşeşte să reunească intr-un mod concis şi clar definit cele două componente. Un "arhitect de evenimente" este un profesionist care cunoaşte in profunzime complexul proces al designului şi managementului de evenimente, căruia i se cere să proiecteze, să colaboreze şi să ofere consultanţă in managementul experienţelor evenimenţiale inovative, responsabile social, economic şi ecologic.
Detalii
- Ce face, concret, o astfel de agenţie?
Event Managerii determină scopurile şi obiectivele unui eveniment, indiferent de natura acestuia (publicitar/promoţional, public, social, privat), urmărind apoi indeplinirea lor, pănă la măsurarea indicatorilor de succes post-eveniment, in timp ce Event Designerii creează concepte şi proiectează evenimentul pănă la cel mai mic detaliu estetic şi funcţional, in concordanţă cu scopurile şi obiectivele definite.
- Este piaţa romănească pregătită să acceseze acest gen de comunicare?
Nevoia unei astfel de companii şi a unei reţele informaţionale bine puse la punct a apărut ca o consecinţă a doi factori evidenţi. Primul este acela că industria romănească de organizare de evenimente este reprezentată, pentru moment, doar de companii specializate de genul agenţiilor de advertising, de relaţii publice, de producţie de show-uri, de organizări de evenimente private şi de diverse alte tipuri de evenimente punctuale, multe dintre acestea neavănd o foarte clară strategie de dezvoltare pentru viitor. Al doilea motiv se referă la faptul că, după mai bine de zece ani, clienţii (fie ei corporaţii multinaţionale, companii locale, structuri neguvernamentale sau autorităţi publice) incep să devină din ce in ce mai sofisticaţi in cunoaşterea targetului propriu, a comunităţilor, a nevoilor proprii.
- Valorile brandului sunt puse in valoare prin această abordare?
Evenimentele speciale sunt şi ele nişte instrumente funcţionale de marketing şi comunicare. Pot fi intotdeauna integrate in strategia clienţilor, dar in aceeaşi măsură sunt şi cele care fac diferenţa. Experienţa echipei ne ajută să inţelegem ce inseamnă "dovada conceptului" in momentul in care schiţăm evenimentul.
Creativ
- Căt de importantă este tehnologia in economia unui eveniment găndit de echipa Event Plus?
Folosim noile canale de comunicare şi cele mai moderne tehnologii. Dar nu suntem innebuniţi după noile concepte IT sau după megawaţi de sunet şi lumină, dar ştim exact cănd şi cum să folosim instrumentele potrivite la momentul oportun. Pentru că in cazul evenimentelor totul este despre "experienţă"! Marketingul bazat pe experienţa directă a consumatorului este viitorul. Evenimentele corporate din prezent diferă substanţial şi calitativ de cele organizate cu ceva ani in urmă, iar tendinţa arată clar faptul că acest domeniu se află intr-o continuă explorare de noi resurse inovatoare. Ceea ce influenţează poate cel mai mult această evoluţie este tehnologia, jocul de umbre, lumini, sunete, proiecţii, noi concepte AV care imbracă mai bine mesajul corporate sau valorile brandului. In cadrul unui eveniment corporate, pentru a capta atenţia publicului nu mai este de ajuns să pui nişte lumini intr-o locaţie in culorile brandului. Totul va arăta fad şi lipsit de substanţă. Sunt necesare elemente noi care să implice audienţa, să mute cumva invitaţii unui astfel de eveniment din poziţia de simpli spectatori spre mijlocul lucrurilor, al scenariului evenimentului. In acest mod, clientul va inţelege că următorul pas in organizarea evenimentelor corporate este tocmai imbinarea creativităţii unei companii de evenimente cu tehnologia, pentru ca publicul să interacţioneze mai mult şi pentru a-i crea astfel posibilitatea testării produsului "pe propria piele".