De la o vitrina "Confectii" la o vitrina "Stefanel" sau "Hugo Boss" e un drum lung. Totusi, in capitala noastra, vechiul coexista cu noul, spiritul balcanic cu cel occidental, intr-o aglomerare pestrita, care traduce la vedere chipul tranzitiei.
|
|
MOTO-VELO. O vitrina ce a pastrat "look-ul epocii de aur"
|
PREOCUPARE. Vitrinele magazinelor straine: un exemplu demn de luat in seama
|
DE LA NOI SI DE AFARA. In Bucuresti, retina nostalgicilor regimului trecut se poate relaxa recunoscand eternele vitrine in care articole de imbracaminte atarnand fie de umerase de plastic, fie de cate un manechin usor scorojit, fie lipite de-a dreptul de geamul vitrinei cu scoci impart acelasi spatiu cu cateva jucarii, cani si cateva prosoape impaturite cuminti intr-un colt. Cateva frunze uscate - toamna, cativa fulgi de zapada din polistiren si fire de beteala - iarna sau niste ghiocei imensi de carton - primavara isi indeplinesc doar teoretic misiunea estetica, derapand din derizoriu in kitsch.
Vitrinele unde s-a facut revolutie sunt cel mai adesea cele care expun articole vestimentare. Marcile care si-au deschis magazine in Romania au adus cu ele si o altfel de conceptie privind vitrina, dar si modul de expunere in interiorul magazinului.
Vitrinele de la Boss, Stefanel, Veneto, Max Mara au adoptat o imagine minimalista. Hainele sunt expuse pe un numar mic de manechine, evitand previzibila supraaglomerare a vitrinelor. Intentia: produsele ies in evidenta prin calitate, nu prin cantitate.
Doamna Despina Andrei, director de vanzari la Max Mara, declara ca pentru vitrinele lor se urmareste realizarea unor "linii clare, epurate... impecabile". "Personalul este cel care se ocupa de amenajare, respectand politica de marchandising pe care Max Mara Italia o comunica in fiecare sezon." In acest scop, Max Mara organizeaza seminarii de marchandising atat in Italia, cat si la Bucuresti.
Citește pe Antena3.ro
DADA, HIPPIE HIPPIE SHAKE-ALTERNATIVA. Vitrinele lor sunt ca si produsele propuse, o alternativa la oferta celor de mai sus. Reprezinta o pata de culoare si inspira dinamism. Iesirea din tipare pare sa fie filosofia lor. Publicul vizat? Nonconformistii.
O farmacie inseamna intotdeauna si o vitrina. Mizand pe nevoia cumparatorului, vitrinele farmaciilor sunt neglijate. Fac exceptie Sensiblu, ca si Helpnet, care investesc, ambele, in imagine. In vitrinele lor sunt afisate postere personalizate, care se straduiesc sa corespunda filosofiilor marcii respective. Pacat ca doar in centru tentativele cu pricina sunt materializate. Spre periferie, majoritatea acestora arata neglijent.