Hackerii au furat un total de 130 de miliarde de lire de la consumatori în anul 2017, potrivit unui nou raport de la firma de securitate cibernetică Norton, scrie The Guardian.
Pierderile au fost mai mult decât financiare. Fiecare victimă a crimelor cibernetice a petrecut, în medie, aproape două zile pentru a lucra la efectele ulterioare atacului.
Cele mai comune crime au fost, în general, slab avansate tehnologic, precum încercările de a păcăli indivizii să ofere informaţii personale prin intermediul mailurilor şi care au avut, în general, câştiguri mici. Alte forme de crime cibernetice au fost mult mai scumpe: o victimă tipică va descoperi că un suport tehnic costă 44 de lire, un atac ransomware costă 111 lire şi cumpărarea frauduloasă online costă 166 de lire.
Cu toate acestea, Norton avertizează că victimele atacurilor cibernetice nu fac suficiente lucruri pentru a se proteja în mediul online. Raportul a descoperit că aceştia sunt de două ori mai predispuşi să ofere parolele altor oameni, comparativ cu cei care nu au fost victime ale atacurilor cibernetice, şi de două ori mai predispuşi la a folosi aceeaşi parolă la toate conturile din mediul online.
Mai mult, un număr surprinzător de victime ale atacurilor cibernetice – peste un sfert – cred că sunt în siguranţă în faţa viitoarelor atacuri.
“Acţiunile consumatorilor au scos la iveală o deconectare periculoasă: în ciuda unui flux constant de criminalitate cibernetică raportat de mass-media, prea mulţi oameni par să se simtă invicibili şi ignoră măsurile de bază de precauţie pentru a se proteja”, a spus managerul general pentru EMEA din cadrul Norton, Nick Shaw. “Această deconectare evidenţiază nevoia pentru siguranţă în utilizarea digitală şi cerinţa ca utilizatorii să se întoacă la baze când vine vorba să îşi facă treaba pentru a preveni crimele cibernetice”.