Documentul prevede măsuri pe tot ciclul de producție, de la proiectare până la durata de viață și se vor aplica pentru toate tipurile de baterii comercializate în blocul comunitar.
Regulile se referă inclusiv la bateriile pentru telefoanele mobile, mașini, scutere, electrocasnice, biciclete electrice, etc. Toate bateriile vor trebui să poarte etichete şi coduri QR care să ofere informaţii despre performanţe, durata de viaţă şi compoziţie, iar bateriile de scutere şi maşini, şi o parte din bateriile industriale vor avea nevoie de paşaport digital care să cuprindă caracteristicile produsului.
Rata de recuperare la bateriile portabile trebuie să fie de 45% până în 2023 şi de până la 73% până în 2030. Pentru bateriile de biciclete şi scutere, rata minimă de colectare va fi de 51% până în 2028.
Toate bateriile vor trebui reciclate, cu niveluri mari de recuperare pentru cupru, cobalt, litiu, nichel, plumb.
Producătorii vor trebui să ofere informații despre amprenta de carbon din 2024.
"Această lege stabileşte cerinţe de mediu pentru toate bateriile, fie că sunt produse în Europa sau importate, şi va restricţiona treptat accesul pe piaţa europeană pentru bateriile cele mai durabile", a spus Pascal Canfin, preşedintele Comisiei pentru mediu din Parlamentul European.
Scopul este reducerea dependenței UE de importurile de litiu, nichel, cobalt și consolidarea acestei industrii, precum și la ajungerea la un procent de 25% din producția mondială de baterii în 2030, de la 3% în 2020.
"Este un salt înainte pentru a ne consolida competitivitatea, în contextul în care UE este foarte departe în urma Asiei şi a Statelor Unite în privința bateriilor", a explicat europarlamentara Jessica Polfjard, care a participat la negocierea acordului.