Mark Zuckerberg, cofondatorul şi preşedintele Facebook, a promis miercuri că va transforma această reţea de socializare într-o platformă mai atentă faţă de viaţa privată a utilizatorilor săi şi centrată pe confidenţialitate, având astfel în vedere o modificare a strategiei, informează AFP.
Potrivit lui Zuckerberg, Facebook trebuie să devină o reţea mai unificată, centrată mai mult pe schimburile private (nu pe publicarea de postări care pot fi citite de un număr mare de oameni) şi pe formate de tip "stories", care se şterg după 24 de ore.
"Când mă gândesc la viitorul internetului, cred că o platformă de comunicare centrată pe 'privat' va deveni şi mai importantă decât platformele deschise de astăzi", a estimat el, anunţându-şi intenţia de a face posibile plăţi online "securizate".
Această schimbare corespunde noilor gusturi ale utilizatorilor. "Astăzi, vedem deja că mesajele private, 'story'-urile şi grupurile mici sunt de departe formatele de comunicare online care se dezvoltă cel mai repede", a notat Mark Zuckerberg într-o postare publicată pe pagina sa de Facebook.
Preşedintele Facebook, puternic criticat pentru gestionarea sa laxă a datelor personale, are de asemenea intenţia de a unifica tehnic reţeaua cu alte servicii ale sale, Messenger, Instagram şi WhatsApp. Va fi de asemenea posibil să se facă schimb direct de mesaje prin aceste reţele, care ar putea adopta criptarea datelor, cum nu este în prezent cazul decât pe WhatsApp.
"În anii viitori, vom reconstrui mai mult servicii în jurul acestor idei. Chiar dacă nu avem în prezent o bună reputaţie în ceea ce priveşte capacitatea noastră de a construi servicii de protecţie a vieţii private (...), noi putem evolua pentru a construi serviciile pe care le doresc cu adevărat oamenii", a dat el asigurări.