x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Google şi Facebook se alătură ''Trust Project'', o iniţiativă care luptă împotriva dezinformării de pe internet

Google şi Facebook se alătură ''Trust Project'', o iniţiativă care luptă împotriva dezinformării de pe internet

16 Noi 2017   •   20:52
Google şi Facebook se alătură ''Trust Project'', o iniţiativă care luptă împotriva dezinformării de pe internet

Companiile din domeniul internetului Google şi Facebook au aderat joi la proiectul ''Trust Project'', un consorţiu internaţional de organizaţii media creat în scopul identificării surselor ''fiabile'' de informare şi pentru a lupta împotriva dezinformării de pe internet, potrivit AFP.

Iniţiativa, în care sunt implicate 75 de organisme media, beneficiază, de asemenea, de sprijinul Microsoft şi Twitter.

Proiectul constă în etichetarea informaţiilor care îndeplinesc anumite criterii de etică şi transparenţă.

''În lumea de astăzi, conectată numeric şi social, este mai dificil ca niciodată de stabilit când anume avem de-a face cu o informaţie adevărată, cu publicitate sau chiar cu dezinformare'', a subliniat Sally Lehrman, de la Universitatea Santa Clara, responsabilă de proiect.

''Publicul, din ce în ce mai sceptic, vrea să ştie care sunt competenţele, instituţiile şi etica din spatele unei informaţii'', a adăugat aceasta.

Fiecare platformă de internet va pune la punct ''indicatori de încredere'' pentru a-şi ajuta cititorii să evalueze informaţia provenită de la o sursă credibilă în care poate avea încredere'', a continuat Lehrman.

Companiile media implicate în acest proiect provin din ţări diferite: Satele Unite (Washington Post, Mic, Independent Journal Review), Canada (Globe and Mail), Germania (agenţia de presă DPA), Italia (La Repubblica, La Stampa) şi Marea Britanie (grupul media Trinity Mirror).

Participanţii s-au pus de acord asupra unor elemente fundamentale precum transparenţa mijloacelor de finanţare, prezentarea misiunii instituţiei de presă, furnizarea de date despre jurnaliştii care realizează un material şi felul acestuia - editorial sau articol factual - precum şi explicarea modului în care a fost realizat articolul.

''Consumatorii de informaţie au nevoie de o modalitate prin care să ne spună ce anume aşteptăm de la ei, genul de informaţie pe care contăm şi cum plătim'', a comentat Craig Newmark, fondatorul site-ului de mică publicitate Craigslist, unul dintre primii susţinători financiari ai proiectului.

Marile companii din domeniul internetului, în special reţelele de socializare Facebook şi Twitter, au fost, în ultimele luni, acuzate că au servit, fără voia lor, propagandei ruseşti în timpul campaniei electorale care a dus la victoria republicanului Donald Trump.

Pentru Alex Hardiman, responsabil cu promovarea în cadrul Facebook, ''Trust Project'' este ''următoarea etapă în eforturile noastre permanente pentru îmbunătăţirea înţelegerii publicului referitor la sursele şi fiabilitatea informaţiilor de pe platforma noastră''. AGERPRES

×