Cercetătorii lucrează la un nou test de sânge care poate spune cât de obosit este cel aflat la volan

24 Sep 2018 - 16:43

Un nou test de sânge ar putea ajuta poliţia să identifice şoferii care sunt prea obosiţi pentru a se afla la volan, potrivit Daily Mail.

Oamenii de ştiinţă ce la Centrul pentru Cercetarea Somnului de la Universitatea Surrey au studiat 36 de adulţi sănătoşi, pentru a observa cum deprivarea de somn poate fi detectată printr-un test al sângelui.

Un program computerizat a identificat 68 de gene care pot arăta dacă o mostră de sânge a venit de la  o persoană deprivată de somn sau de la una odihnită, cu o precizie de 92%, potrivit studiului publicat în jurnalul Sleep.

Oamenii de ştiinţă speră să poată dezvolta testul care poate detecta cu exactitate cât de mult sau de puţin a dormit cineva.

Citeşte mai multe despre:   test de sange,   oboseala la volan