Un studiu la nivel european arată că românii nu folosesc platformele social media doar pentru a afişa fotografii cu pisici, costume de baie sau grătare cu mici. Conform studiului Mediascope, 75% dintre români şi-au exprimat nemulţumirile în legatură cu produsele unei companii direct pe canalele sociale deţinute de acestea, în timp ce 63% dintre români şi-au postat comentariile şi nemulţumirile pe paginile sociale personale. Această atitudine ne plasează pe locul II în Europa, România fiind depăşită doar de către Turcia (72%) în această privinţă.
Internetul rămâne instrumentul predominant prin care europenii preferă să ţină legătura cu prietenii şi rudele. 63% dintre utilizatorii de Internet folosesc mediul online în acest scop. Potrivit raportului citat, emailul este cel mai utilizat canal de comunicare online (95%), fiind îndeaproape urmat de reţelele sociale (90%) şi mesageria instant (73%). De asemenea, 49% dintre europeni accesează reţelele de socializare cu o frecvenţă zilnică.
Studiul Mediascope a fost realizat în februarie 2012 pe un eşantion de 51 700 de persoane.