Jurnalul.ro Tech Ştiinţă 200 de ani de la naşterea lui Charles Darwin

200 de ani de la naşterea lui Charles Darwin

14 Feb 2009   •   00:00

La 12 februarie 1809 se năştea, la Shrewsbury, în Anglia, omul care avea să devină cel mai celebru naturalist, Charles Darwin. Teoria concepută de el – cea mai importantă din biologia modernă - spune că toate speciile de plante şi animale au evoluat în timp din strămoşi comuni.

Contestată iniţial cu duritate de Biserică, de unii oameni de ştiinţă şi de opinia publică, Teoria evoluţionistă şi-a căpătat astăzi recunoaşterea – liderii Bisericii susţin că acceptă faptul că Darwin este unul dintre cei mai mari oameni de ştiinţă ai Marii Britanii, ideile sale coexistând în bune condiţii cu religia. Potrivit Reuters, episcopul de Swindon, Lee Rayfield, a declarat recent că "Darwin ar fi dezamăgit, dacă nu chiar înspăimântat, de felul în care a fost considerat un simbol al ateismului”.

Acum, când se aniversează 200 de ani de la naşterea lui Darwin, celebrele insule din Pacific pe care el le-a cercetat şi care i-au furnizat informaţiile necesare pentru a elabora teoria evoluţionistă, a selecţiei naturale, sunt ameninţate cu distrugerea, informează Reuters. Mierlele americane (Mimus polyglottos), care i-au oferit lui Darwin primele indicii cu privire la teoria sa, şi broaştele ţestoase de pe insula Pinta, studiate în egală măsură de savantul britanic, sunt astăzi pe cale de dispariţie. Ultimul specimen al acestei specii de ţestoase s-a împerecheat în iulie 2008 cu reprezentanta unei subspecii. Potrivit cercetătorilor, şansele ca împerecherea să aibă succes sunt destul de mici. Pe de altă parte, turismul exploziv în arhipelagul de pe coasta Americii de Sud, nu departe de Ecuador, dăunează grav mediului înconjurător. Hoteluri luxoase, restaurante, cafenele... Au apărut toate ca ciupercile după ploaie. Din cauza fluxului mare de turişti, veniţi aici din toate colţurile lumii pentru a vizita insulele vulcanice. Responsabili din cadrul Organizaţiei Naţiunilor Unite au cerut, în repetate rânduri, autorităţilor din Ecuador să ia măsurile necesare pentru a conserva insulele cercetate odinioară de Charles Darwin.

Subiecte în articol: natura darwin