Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Amprenta lui T-Rex

Amprenta lui T-Rex

18 Oct 2007   •   00:00

Paleontologii americani au descoperit in statul american Montana cea mai veche amprentă de dinozaur atribuită lui Tyrannosaurus Rex, scrie ziarul britanic The Guardian. Cercetătorii au efectuat măsurători asupra amprentei cu trei degete, pentru a stabili dacă ea aparţine, intr-adevăr, acestui dinozaur, deoarece exista posibilitatea ca aceasta să aparţină unei specii inrudite cu T-Rex, Nanotyrannus. "Este vorba şi de găndire deductivă, indiferent dacă cercetezi morfologia urmelor lăsate de animale, mersul acestora şi distribuţia trăsăturilor picioarelor animalelor preistorice - nu este o ştiinţă exactă", a spus cel care a descoperit amprenta, paleontologul Phil Manning, de la Universitatea din Manchester. Formaţiunea stăncoasă Hell Creek, unde a avut loc descoperirea, are o vechime de 65-67 de milioane de ani, datănd din perioada Cretacicului.

"Scut" uman pentru elani

Femelele elan gestante aleg să nască in apropierea locurilor populate, deoarece aici este mai puţin probabilă apariţia prădătorilor, scrie revista Nature. Studiul efectuat in zonele muntoase din Parcurile Naţionale Yellowstone şi Grand Teton, SUA, demonstrează că aceste mamifere, in perioada gestaţiei, se mută la aproximativ 122 de metri apropiere de aşezările omeneşti sau autostrăzi, pentru a-şi proteja puii de atacul urşilor, care nu se aventurează la mai puţin de 500 de metri de zonele populate de oameni. "Rezultatele cercetării arată că elanii, precum şi alte specii văzute ca prăzi, consideră că oamenii prezintă un pericol mult mai mic faţă de prădători, pentru că oamenii tind să nu fie foarte amabili cu aceştia", a spus Joel Berger, biolog la Wildlife Conservation Society. El a mai adăugat că elanii se folosesc de prezenţa umană ca de un scut.

Specie reapărută

Un exemplar dintr-o specie de tigru considerată pe cale de dispariţie, din sudul Chinei, a fost fotografiat de un fermier din provincia Shaanxi, relatează BBC. Tigrul, incadrat in cea mai puţin numeroasă subspecie dintre cele 6 existente in această zonă, a fost văzut ultima dată in anul 1964, iar specialiştii se temeau că nu mai există nici un exemplar in sălbăticie. "După o examinare riguroasă a fotografiilor, a fost confirmat faptul că acestea sunt autentice, ceea ce inseamnă că tigrul a fost regăsit după o perioadă de mai bine de 20 de ani", a spus Zhu Julong, directorul Biroului de Adminstrare a Pădurilor din provincia Shaanxi, relatează BBC. Deşi specialiştii estimau existenţa a aproximativ 20-30 de tigri din această specie in pădurile din sudul Chinei, singurele exemplare ce au putut fi văzute au fost cele născute in captivitate.

Subiecte în articol: natura