"Gandire magica". Studiul savantilor englezi a fost efectuat pe un esantion alcatuit din 52 de copii cu varste cuprinse intre 4 si 6 ani. Micutii au fost impartiti in doua grupuri carora le-au fost prezentate cate doua clipuri de cate 15 minute din filmul "Harry Potter si Piatra Filozofala". Unele imagini prezentau animale care "vorbeau" sau vrajitoare si vrajitori care rosteau vraji si foloseau baghete magice. Alte scene prezentau aceleasi personaje, dar fara ca acestea sa apeleze la elemente magice. Dupa difuzarea clipurilor, oamenii de stiinta au constatat ca micutii care au urmarit scene cu continut magic au inregistrat rezultate mult mai bune decat cei care au urmarit imaginile din care lipseau elementele magice. Cercetatorii Eugene Subbotsky, Claire Hysted si Nicola Jones au concluzionat ca elementele de magie permit copiilor sa isi creeze lumi imaginare, fenomenul oferindu-le posibilitatea de a analiza lumea inconjuratoare din mai multe perspective si de a interactiona in mai multe moduri. Asa-numita "gandire magica" presupune ca micutii sa analizeze evenimente supranaturale precum animale care pot "vorbi" ca oamenii sau vrajitoare ce pot "zbura" pe cozi de matura si sa fie capabili sa isi construiasca o lume alternativa. Cercetarile au demonstrat ca majoritatea copiilor cu varste cuprinse intre 4 si 6 ani sunt convinsi ca magia exista si in viata de zi cu zi, in realitatea incojuratoare
Deosebiri. Copiilor care au participat la studiu pentru a le fi masurata creativitatea li s-a cerut sa isi imagineze ca intruchipeaza un iepure care conduce o masina. Micutilor li s-a solicitat, pe de de alta parte, sa elaboreze diferite metode de a arunca pahare de plastic la cosul de gunoi sau de a folosi recipientele respective. Subiectii care au urmarit filme ce prezentau scene cu continut magic au inregistrat rezultate mult mai bune decat cei care au vizionat filme in care secventele respective lipseau. In urma studiului recent incheiat, oamenii de stiinta au concluzionat ca "gandirea magica" poate fi folosita si in alte scopuri in afara divertismentului. Respectivul tip de rationament poate fi folosit la dezvoltarea imaginatiei si a proceselor de gandire divergente la copii.
Citește pe Antena3.ro