Ei susţin că au identificat în scrisul lui Da Vinci, reflectat într-o oglindă, o soluţie pentru descifrarea unui nou Cod. Genialul artist şi savant al Renaşterii a umplut mii de pagini de manuscris cu litere scrise de mână, înclinate de la dreapta la stânga.
Ei susţin că au identificat în scrisul lui Da Vinci, reflectat într-o oglindă, o soluţie pentru descifrarea unui nou Cod. Genialul artist şi savant al Renaşterii a umplut mii de pagini de manuscris cu litere scrise de mână, înclinate de la dreapta la stânga. Specialiştii cred că el a adoptat acest stil deoarece era stângaci, dar Bruno Conti, istoric autodidact din Argentina, crede că scrisul lui Da Vinci e o “cheie” pentru descoperirea unor “imagini secrete” din picturile sale. Multe personaje din tablourile lui Leonardo ce par “a pluti în aer” ar indica, în realitate, locul unde poate fi amplasată o oglindă pentru a vizualiza “imagini ascunse”.
MONA LISA. Metoda, folosită în cazul tabloului “Sfânta Ana, Fecioara şi Pruncul”, de la Galeria Naţională din Londra, dezvăluie o figură despre care unii observatori contemporani ar putea spune că seamănă uluitor cu personajul Darth Vader din filmul SF “Războiul Stelelor”. Conti crede însă că straniul personaj îl întruchipează pe Zeul Jahveh, amintit în paginile Vechiului Testament, ce reprezenta lupta spiritului uman împotriva slăbiciunilor trupului. O fizionomie asemănătoare apare deasupra umărului drept al Mona Lisei, dacă o oglindă e aşezată într-un punct indicat de degetul ei. “Cina cea de taină”, tabloul care, potrivit unor specialişti, ar “ascunde” o femeie ţinând un copil în braţe, Maria Magdalena, şi o partitură muzicală, dezvăluie, prin apropierea unei oglinzi, “Sfântul Pocal” răsturnat pe masă. Privirea Apostolului Iacob nu e îndreptată înspre Iuda, cum s-a crezut multă vreme, ci spre “Sfântul Pocal”, aflat între mâinile lui Iisus. O altă imagine biblică e “ascunsă” în pictura lui Leonardo ce-l înfăţişează pe Ioan Botezătorul, de la Muzeul Luvru, Degetul lui Ioan e îndreptat spre un loc în care, dacă cineva ar amplasa o oglindă, ar obţine imaginea unei femei ascunse după un copac. Conti crede că e vorba despre Eva şi “Copacul Vieţii” din Paradis. El susţine că “imaginile biblice ascunse” sunt un mesaj secret al artistului, alegorii inspirate din Geneză şi Noul Testament. Italianul crede că Leonardo şi alţi artişti renascentişti cunoşteau alegoriile din Biblie şi din scrierile lui Philo din Alexandria, filozof şi teololog din sec. I d.Hr. “Imaginile ascunse” ar fi explicaţiile lui Philo, ce considera Biblia o reprezentare simbolică a istoriei inteligenţei umane. Adam întruchipa forţa spiritului, iar Eva, sensibilitatea trupului.