Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Verdict final: Bosonul lui Higgs există

Verdict final: Bosonul lui Higgs există

14 Mar 2013   •   19:15
Verdict final: Bosonul lui Higgs există

Particula descoperită anul trecut, în timpul testelor de la acceleratorul de particului de la CERN este, într-adevăr, bosonul lui Higgs, particula subatomică ce conferă masă altor particule, au anunţat oamenii de ştiinţă la o conferinţă din Italia.

Fizicienii de la CERN anunţaseră pe 4 iulie 2012 că sunt 99% siguri că au găsit îndelung căutatul boson, însă au spus că este nevoie de verificări foarte minuţioase pentru a putea spune cu certitudine că au găsit ceea ce căutau.

Oamenii de ştiinţă din toată lumea au verificat cantităţi impresionante de informaţii culese în timpul experimentelor, analizând proprietăţile cuantice ale particulei descoperite, precum şi felul în care interacţionează cu alte particule.

Rămâne, însă, de văzut, dacă există un singur tip de boson Higgs, sau mai multe, aşa cum spun unele teorii. Pentru acest lucru va fi nevoie de noi teste, dat fiind că un bosonul Higgs este foarte greu de detectat (cercetătorii descoperă o astfel de particulă la fiecare o mie de miliarde de ciocniri între protoni).

Din puţinul care se ştie în prezent despre particulă, însă, fizicienii au dedus că universul are un viitor sumbru, fiind instabil şi permiţând ca formarea unui alt univers să ducă la dispariţia celui actual.

Subiecte în articol: bosonul higgs cern