Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Cercetătorii confirmă că inteligenţa este ereditară şi că oamenii deştepţi trăiesc mai mult

13 Mar 2018   •   17:19

Oamenii deştepţi trăiesc mai mult datorită “genelor inteligente”, care susţin vârstele înainte, potrivit unui nou studiu, scrie Dailymail.

Peste 500 de gene ale oamenilor cu IQ ridicat au fost identificate de cercetători. Astfel, a crescut posibilitatea testelor de inteligenţă folosindu-se doar teste ADN bazate pe salivă.

Studiile anterioare sugerează că genele inteligente susţin transmiterea de semnale între diferite regiuni ale creierului, protejează împotriva demenţei şi împotriva morţii premature.

“Inteligenţa este o trăsătură ereditară, cu estimări care indică faptul că 50 – 80% dintre diferenţele de inteligenţă pot fi explicate prin factori genetici”, a spus autorul studiului, profesorul dr. David Hill de la Universitatea Edinburgh.

“Oamenii cu un nivel mai mare de funcţii cognitive au o sănătate psihică şi fizică mai bună şi trăiesc mai mult”.

Rezultatele sugerează că 538 de gene joacă un rol în inteligenţă, în timp ce 187 de regiuni ale genomului uman sunt asociate cu abilităţile de gândire.

Descoperirile au fost publicate în jurnalul Molecular Psychiatry.

Cercetătorii au analizat variaţiile de ADN a peste 240.000 de persoane din toată lumea. Genele au fost luate de la Biobanca din Marea Britanie.

Cercetătorii au comparat ADN-ul cu scorul IQ obţinut de persoane la testele verbale şi numerice.