Jurnalul.ro Tech Ştiinţă DEMENȚIAL! Fosilă ISTORICĂ, atestând, atenție, O ALTĂ SPECIE DE HOMINID, găsită de UN PESCAR și vândută la anticariat pe o sumă infimă

28 Ian 2015   •   20:50

O fosilă provenind de la un hominid descoperită pe platoul marin din apropiere de Taiwan dovedeşte că un grup de oameni primitivi, probabil dintr-o specie necunoscută încă, au trăit în Asia în urmă cu 10.000 până la 190.000 de ani, relatează Live Science

Această descoperire susţine ipoteza că în Asia au coexistat mai multe specii de hominizi înainte de Homo sapiens. Dintre aceste specii reamintim oamenii de Neanderthal - "verii primari" ai oamenilor -, precum şi oamenii Denisovan, a căror moştenire genetică se extinde din Siberia până în Oceania, Homo erectus şi "hobitul" Homo floresiensis, care a trăit în Indonezia. Toate acestea sunt specii de hominizi care s-au desprins din linia evolutivă a maimuţelor antropoide.

Fosila despre care a scris portalul Live Science - partea dreaptă, aproape completă, a unei mandibule, cu tot cu dinţi foarte bine conservaţi - a fost pur şi simplu pescuită, cu o plasă, de la adâncimea de 60 - 120 de metri, în Canalul Penghu, la aproximativ 25 de kilometri de ţărmul vestic al Taiwanului. Zona acestui canal nu era acoperită de apă în perioada ultimei Ere Glaciare, când nivelul oceanului planetar era mai scăzut decât în prezent.

Un pescar anonim a vândut fosila, botezată ulterior Penghu 1, unui anticar. Un colecţionar a cumpărat-o şi a trimis-o spre analiză Muzeului Naţional de Ştiinţe Naturale din Taiwan, unde oamenii de ştiinţă şi-au dat seama de importanţa ei.

Cercetătorii au remarcat că mandibula găsită în apropiere de Taiwan este mai mare, reflectând un grad scăzut de evoluţie prin comparaţie cu alte fosile datând din aproximativ aceaşi perioadă (Pleistocen), care a început în urmă cu 2,6 milioane de ani şi s-a încheiat acum 11.700 de ani.

Conform paleontologilor, Penghu 1 este similar unei fosile cu vechime de 400.000 de ani descoperită în apropiere de Hexian, în sudul Chinei, la aproximativ 950 de km nord de Canalul Penghu. Cele două fosile ar putea proveni de la o aceeaşi specie, dar dovezile actuale sunt insuficiente pentru a vorbi despre o specie diferită faţă de cele cunoscute deja.

"Avem nevoie şi de alte părţi ale scheletului pentru a evalua cât de deosebiţi erau aceşti hominizi. Abia după aceea ne vom putea pronunţa dacă este vorba de o altă specie sau nu", a explicat Yousuke Kaifu, paleoantropolog la Muzeul Naţional al Naturii şi Ştiinţei din Tokyo, coautor al studiului despre fosila Penghu 1 publicat în cel mai recent număr al revistei Nature Communications. (Agerpres)