Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Drosera glanduligera, planta carnivoră australiană care "vânează"! (VIDEO)

Drosera glanduligera, planta carnivoră australiană care "vânează"! (VIDEO)

11 Oct 2012   •   23:33
Drosera glanduligera, planta carnivoră australiană care "vânează"! (VIDEO)

Sub numele ştiinţific Drosera glanduligera se ascunde un prădător, nu unul obişnuit,  aflat în vârful lanţului trofic, ci unul care aparţine regnului vegetal: o plantă carnivoră

Ceea ce o face specială pe această plantă carnivoră de pe continentul australian, şi motivul pentru care a ajuns să fie studiată de oamenii de ştiinţă. este faptul că are tentacule - utilizate pentru capturarea insectelor, hrana.

Un studiu efectuat de biologi, şi citat de lefigaro.fr, evidenţiază caracterul de vânător activ al plantei. După cum se observă din clipul video, mecanismul de atac al Droserei  nu diferă foarte mult de cel al vânătorilor tradiţionali, planta "stă la pândă", aşteptând ca insecta să se apropie de tentaculele sale, neadezive, care transmit prin intermediul unor senzori extrem de sensibili că prada se află în capcană . În momentul propice, insecta este catapultată cu o viteză incredibilă, în 75 de milisecunde, în zona centrală a plantei, adezivă, unde e transformă viitoarea masă copioasă a Droserei.

Subiecte în articol: planta carnivora