Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Imaginea care i-a surprins chiar şi pe specialiştii NASA: O rază iese dintr-o gaură neagră!

22 Sep 2011   •   09:20

Aceasta imagine a fost inregistrata de exploratorul WISE cu Infrarosu al NASA si surprinde o gaura neagra aflata la 20.000 de ani lumina distanta de Pamant, aproape de centrul galaxiei noastre. Are o masa de cel putin sase ori mai mare decat cea a Soarelui si o lungime de aproximativ 24 de kilometri.

Pentru prima data, vederea in infrarosu a WISE a permis unei echipe de astronomi sa apropie regiunile interioare de la baza razei, punctul sau cel mai luminos.

"Imaginati-va cum ar fi daca soarele nostru ar fi supus unor exploziile spontane, aleatorii, devenind de trei ori mai luminos intr-un interval de cateva ore si apoi sa revina la normal", a afirmat Poshak Gandhi, de la Agentia Aerospatiala de Explorare din Japonia (JAXA), intr-un comunicat de presa.

"Acesta este tipul de explozie violenta pe care am observat-o in aceasta raza", afirma Poshak.

"Daca va ganditi la raza gaurii negre ca la un furtun de pompieri, atunci e ca si cum ati descoperi ca fluxul este intermitent si furtunul in sine variaza foarte mult in latime", a mai spus Gandhi.

Gaura neagra fotografiata de NASA, denumita GX 339-4, are o lungime de aproximativ 24 de kilometri si un camp magnetic de 30.000 de ori mai puternic decat cel al Pamantului.

Vezi AICI cum variaza jeturile de energie care ies din gaura neagra