Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Imagini EXTRAORDINARE. Eclipsa parțială de Soare surprinsă de satelitul Hinode

Imagini EXTRAORDINARE. Eclipsa parțială de Soare surprinsă de satelitul Hinode

de Giulia Anghel    |    02 Noi 2022   •   12:20
Imagini EXTRAORDINARE. Eclipsa parțială de Soare surprinsă de satelitul Hinode
Sursa foto: Hepta

Eclipsa parțială de Soare din 25 octombrie 2022 arată ca un inel de foc. Evenimentul a fost înregistrat de satelitul Hinode al NASA.

Ultima eclipsă parțială de Soare din acest an a fost observată din Europa, Orientul Mijlociu și anumite regiuni din Africa și Asia. În funcție de zonă, a putut fi observată acoperirea Soarelui de către Lună, în proporție de 15% până la 85%. În restul lumii a putut fi văzut doar un Soare strălucitor, scrie livescience.com.

Satelitul Hinode, gestionat de agențiile spațiale NASA din SUA, Japonia, Marea Britanie și Europa, a transmis un videoclip cu eclipsa văzută din spațiu. Pe măsură ce a orbitat în jurul Pământului, satelitul a surprins trei imagini diferite ale evenimentului solar, pe parcursul a circa trei ore. Telescopul cu raze X a transmis imaginea unei Luni complet negre, cu Soarele de un roșu aprins, pe fundal.

Spre deosebire de ceea ce s-a observat de pe Pământ, punctele de observație ale satelitului au surprins nu doar o eclipsă parțială, ci și una inelară, adică o eclipsă în care Luna acoperă centrul Soarelui, apărând astfel un inel subțire de foc în jurul satelitului natural al Pământului.

Amatorii dornici de evenimente astronomice trebuie să mai aștepte un an pentru a vedea o eclipsă inelară de Soare. Aceasta va fi vizibilă de pe Pământ în data de 13 octombrie 2023, din anumite regiuni ale Americii Centrale, din Columbia și Brazilia.

Eclipsa parțială de Soare surprinsă de satelitul Hinode

Satelitul Hinode a fost lansat din Japonia în septembrie 2006. Misiunea principală a acestuia este de a studia câmpul magnetic al Soarelui pentru a înțelege mecanismele care provoacă erupții solare mari și ejecțiile de masă coronală, transmite NASA.

Subiecte în articol: eclipsa soare satelit nasa hinode