Jurnalul.ro Tech Ştiinţă LOS ANGELES / Mamutul de la Tar Pit

LOS ANGELES / Mamutul de la Tar Pit

de Anca Aldea    |    21 Feb 2009   •   00:00

Un schelet de mamut aproape intact a fost descoperit în centurl Los Angeles-ului, lângă un fost lac de bitum numit Tar Pit La Brea, informează presa de peste Ocean. Potrivit paleontologilor, scheletului îi lipsesc unul dintre picioarele din faţă, o vertebră şi partea superioară a craniului. Colţii sunt aproape intacţi, iar oamenii de ştiinţă spun că aceştia reprezintă o raritate doarece ei sunt alcătuiţi din dentină (smalţ, o substanţă mai fragilă decât calciul din oase).

Pe lângă fosila de mamut, pe care oamenii de ştiinţă au poreclit-o Zed, au mai fost găsite craniul unui leu american, precum şi oase provenind de la bizoni, cai, lupi, feline cu dinţi sabie (Smilodon fatalis) şi alte mamifere, precum Megatherium (strămoşul Leneşului actual). Potrivit cercetătorilor, situl paleontologic din zona Parcului Hancock din Los Angeles este cel mai mare depozit de fosile din perioada glaciară a pleistocenului.

Rămăşiţele pământeşti ale animalelor au fost transportate la Muzeul George C. Page, unde se află deja este cea mai mare bibliotecă despre epoca glaciară a pleistocenului. Regiunea Parcului Hancock este cunoscută de paleontologi încă de la începutul secolului trecut. Din 1906 până în prezent, aici au fost descoperite peste un milion de oase. Importanţa acestui sit este dată - spun specialiştii – şi de fosilele mai mici descoperite aici. Acestea oferă "o imagine detaliată asupra vieţii care se ducea aici în urmă cu 10.000 până la 40.000 de ani”, a declarat John Harris, directorul Muzeului George C. Page.

Subiecte în articol: arheo