Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Mesaj secret pe suprafaţa planetei Marte, scris în Codul Morse (VIDEO)

Mesaj secret pe suprafaţa planetei Marte, scris în Codul Morse (VIDEO)

24 Aug 2012   •   10:46
Mesaj secret pe suprafaţa planetei Marte, scris în Codul Morse (VIDEO)

La data de 22 august, robotul Curiosity, care se afla in misiune pe Marte, a fost programat sa parcurga primii "pasi" pe Planeta Rosie. El a mers 4,5 metri inainte, apoi s-a intors si a mars inapoi alti 2,5 metri. Urmele lasate pe suprafata planetei transmit insa un mesaj secret, scris in Codul Morse, scrie Christian Science Monitor.

Robotelul a scris in codul Morse "JPL", prescurtarea de la Jet Propulsion Laboratory din Pasadena, California, unde este centrul de comanda al misiunii sale. Mesajul este un tribut adus creatorilor sai, explica proiectantul Metthew Heverly, de la JPL. Scurtul text este alcatuit din puncte si linii, exact ca in Codul Morse.

Ieri, robotul Curiosity s-a deplasat cu succes pentru prima data de cand a ajuns pe Marte, in zona unde a coborat la inceputul lunii august, care a fost denumita de NASA "Bradbury Landing", in onoarea legendarului scriitor american de science-fiction Ray Bradbury, decedat in luna iunie.

Curiosity va rula in zilele urmatoare in directia Glenelg, la 500 de metri de locul in care se afla in prezent, in craterul Gale. Este o destinatie exact opusa fata de Muntele Sharp - obiectivul final al robotului -, dar situat la jonctiunea a trei terenuri diferite din punct de vedere geologic, care ii intereseaza foarte mult pe oamenii de stiinta.

Curiosity, care a costat 2,5 miliarde de dolari, reprezinta prima misiune de astrobiologie lansata de NASA, dupa succesul sondelor martiene Viking din anii 1970, fiind, totodata, cel mai sofisticat si mai performant laborator stiintific robotizat trimis vreodata de pamanteni pe o alta planeta.