Jurnalul.ro Tech Ştiinţă O nouă şansă pentru urşii panda

O nouă şansă pentru urşii panda

13 Mar 2008   •   00:00

A fost lansat proiectul interna­ţio­nal “Giant Panda Genome”, în cadrul căruia cerce­tă­torii speră să finalizeze sec­ven­ţierea genomului acestui mamifer şi să pună la punct prima hartă genetică a ADN-ului urşilor panda, rela­tea­ză Science Daily. Conform oamenilor de ştiinţă, aceste date, obţinute în de­cursul următoarelor şase luni, vor veni atât în ajutorul perpetuării speciei pe cale de dispariţie, cât şi în evoluţia teh­nologiei de secvenţiere a genomului.

Rechinii se aseamănă cu oamenii

Un studiu efectuat în premieră de  un grup internaţional de cerce­tă­tori arată că rechinii îşi caută hrana utilizând un model similar cu cel al oa­menilor care fac cumpărături, scrie Science Daily. Conform părerii specia­liştilor, acest comportament

s-a dezvoltat ca o regulă pentru căutarea hra­nei răspândită în apele vaste ale ocea­nului, rechinii folosind mişcări line combinate cu salturi largi în zonele pe care le vizează, astfel crescând şansele de a găsi prada. “Dacă te duci la super­mar­­ket să iei ouă şi nu le găseşti într-un anumit loc, e sigur că nu vei lua sis­te­matic la rând toate raioanele. Pră­dă­to­rii îşi conservă energia în ace­laşi mod, pentru a putea să caute hra­nă dispersată”, spune cercetătorul-şef David Sims, de la Univeritatea din Plymouth.

Plantele de la oraş