Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Premieră mondială: Cercetătorii americani au produs un muşchi uman artificial funcţional

04 Feb 2015   •   19:09

A crescut într-un tub de teste şi nu şi-a văzut niciodată suratele, dar se comportă în cel mai natural mod posibil! Acest muşchi uman de laborator se contractă sub efectul impulsurilor electrice şi reacţionează normal la substanţele chimice şi farmaceutice.

O echipă de cercetători în inginerie biomedicală de la Universitatea Duke (Carolina de Nord) este prima din lume care concepe artificial un adevărat muşchi uman funcţional, scrie Science et Vie.

Pentru a reuşi, membrii echipei s-au folosit de tehnologia celulelor stem, folosită la toate experienţele de acest tip: extrase din muşchi umani, ele au fost crescute, adică hrănite, cu proteine într-un tub de teste.

Unde au inovat cercetătorii americani, este în maniera în care au reuşit să-l facă să crească, cu un factor 1000, cu ajutorul unui eşafodaj indus din gel proteinic hrănitor: această structură tridimensională, pe care cercetătorii au realizat-o într-un an, a orientat dezvoltarea fibrelor musculare.

Alinierea lor a fost atât de reuşită, că “produsul” a devenit un muşchi ca oricare altul: nu doar reacţionează la impulsurile electrice, ci are şi toate atributele necesare pentru a putea fi activat de nervi (prin schimb de semnale chimice).

În aşteptarea posibilităţii de a crea muşchi de substituţie pentru om – marele vis legat de tehnologia celulelor stem – echipa de cercetători vede în invenţia sa o aplicare destul de rapidă: un dispozitiv de tratament hiper-personalizat pentru indivizi prezentând o patologie musculară, pe care se va putea testa efectul unui medicament in vitro. (M.C)