Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Proteină din electricitate și CO2 „pentru reducerea foametei la nivel mondial”

Proteină din electricitate și CO2 „pentru reducerea foametei la nivel mondial”

23 Iul 2017   •   15:50
Proteină din electricitate și CO2 „pentru reducerea foametei la nivel mondial”

O echipă de oameni de ştiinţă din cadrul Centrului de Cercetări Tehnice (VTT) şi de la Universitatea Tehnologică Lappeenranta (LUT) din Finlanda a găsit o metodă de a produce o moleculă de proteină cu ajutorul electricităţii şi a dioxidului de carbon, informează duminică agenţia Xinhua.

Proteina poate fi obţinută "oriunde este disponibilă energie regenerabilă", menţionează VTT într-un comunicat, centrul de cercetări neoferind însă detalii cu privire la procesul de producţie.

"Spre deosebire de agricultura tradiţională, metoda de producţie aflată în curs de dezvoltare nu necesită o locaţie care să ofere condiţii pentru agricultură, precum temperatura corespunzătoare, umiditate sau un anumit tip de sol", a declarat Jero Ahola, profesor la LUT.

Conform lui Juha-Pekka Pitkänen, cercetător principal la VTT, o proteină produsă prin această metodă poate fi dezvoltată ulterior pentru a fi obţinute alimente sau furaje. "Pe termen lung, proteina creată cu electricitate va putea fi utilizată atât pentru gătit cât şi ca produs de sine stătător. Mixtura este foarte nutritivă, cu peste 50% proteină şi 25% carbohidraţi. Restul este reprezentat de grăsimi şi acizi nucleici. Consistenţa produsului final poate fi modificată prin schimbarea organismelor utilizate în producţie", a explicat Pitkänen în prezentarea publicată pe site-ul LUT, intitulată "Proteină produsă prin electricitate pentru reducerea foametei la nivel mondial".

Oamenii de ştiinţă estimează că noua metodă de obţinere de alimente din electricitate va fi de aproape zece ori mai eficientă în comparaţie cu fotosinteza şi astfel va avea un impact minim asupra mediului înconjurător.

Însă, în acest moment este nevoie de circa două săptămâni pentru a produce un gram de proteină în laborator, iar cercetătorii au subliniat că procesul are nevoie de îmbunătăţiri.

"Ideea este de a dezvolta conceptul într-un produs realizat în masă, la un preţ care va scădea pe măsură ce tehnologia va deveni din ce în ce mai comună", a declarat Ahola.

Studiul face parte dintr-un amplu proiect de cercetare intitulat "Neo-Carbon Energy" prin care se doreşte dezvoltarea unui sistem energetic în totalitate regenerabil şi fără emisii, a menţionat VTT, conform sursei citate.

AGERPRES