Jurnalul.ro Tech Ştiinţă S-a descoperit gena învăţatului

S-a descoperit gena învăţatului

06 Iul 2012   •   08:04
S-a descoperit gena învăţatului

Fie ca un elev absolva liceul sau reuseste sa obtina o diploma ar putea sa depinda, partial, de factori genetici care scapa oricarui control, este concluzia unui studiu publicat in ultimul numar al revistei Developmental Psychology.

Studiul a identificat trei gene, DAT2, DRD2 si DRD4, care sunt asociate cu puterea de concentrare, motivarea, violenta, cunoasterea si inteligenta.

Seful lucrarii, profesorul Kevin Beaver, a declarat intr-un interviu acordat Science Daily ca: 'Faptul ca am reusit sa identificam anumite gene responsabile de performantele academice este un pas important in intelegerea procesului de invatare a tinerilor."

Genele legate de dobandirea educatiei sunt transportoare si receptoare de dopamina; cu toate ca toata lumea are asa ceva diferenta intervine la nivelul molecular al genelor, numite alele (grup de doua sau mai multe gene) care difera de la o persoana la alta. Anumite alele sunt asociate cu un nivel mai mare de invatare.

Prezenta anumitor alele predispune sau mareste capacitatea de invatare dar nu o si garanteaza. “Nicio gena nu va spune “X o sa absolve liceul' sau “Y va obtine o diploma de absolvire,' a declarat Beaver.