Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Șapte stele studiate de astronomi pot asigura planetelor condiții mai propice vieții decât există pe Pământ

04 Dec 2012   •   17:12
Sursa foto: eso.org

Condiții pentru apariția și dezvoltarea vieții, chiar mai bune ca pe Pământ, există în apropierea a șapte stele studiate în prezent de astronomii de la Universitatea Ohio, din SUA, cu sprijinul Observatorului European din Chile.

Cercetătorii au ales să studieze, pentru început, opt stele din Calea Lactee care au vârsta, volumul și compoziția similare cu cea a soarelui nostru.

Astronomii s-au concentrat pe detectarea toriului și uraniului din compoziția stelelor, ceea ce ar indica că aceste elemente s-ar găsi și în eventualele planete care le orbitează.

Toriul și uraniul, într-o planetă solidă, asigură un miez fierbinte, ceea ce favorizează o activitate geologică puternică. Acest lucru este esențial pentru apariția vieții, în special pentru că duce la formarea de plăci tectonice. Prezența plăcilor tectonice și o temperatură ridicată înseamnă că apa poate exista în stare lichidă și în cantități mari, pe aceste planete.

Din cele opt stele studiate până în prezent s-a descoperit că șapte conțin mai mult toriu decât soarele, ceea ce sugerează că eventualele planete care le-ar orbita la aceeași distanță pe care Pământul o are față de Soare pot fi și cu 25% mai calde, datorită căldurii din interior.

Acest lucru face și ca eventualele planete mai depărtate de stelele lor decât e Pământul de soarele nostru să aibă condiții pentru apariția vieții similare sau chiar mai bune ca pe planeta noastră.

Rămâne de văzut dacă aceste stele au și planete solide care le orbitează, detectarea acestora fiind mai complicată.