Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Telescopul spaţial Hubble a descoperit un al cincilea satelit al planetei Pluto

Telescopul spaţial Hubble a descoperit un al cincilea satelit al planetei Pluto

12 Iul 2012   •   09:00
Telescopul spaţial Hubble a descoperit un al cincilea satelit al planetei Pluto

Astronomii au descoperit sambata un nou satelit al planetei pitice Pluto, cu ajutorul unor imagini ale telescopului spatial Hubble. In prezent, nava cosmica New Horizons se indreapta catre Pluto, fiind primul zbor spre aceasta planeta pitica. Ar trebuie sa ajunga in dreptul ei in 2015, relateaza Scientific American.

Noul satelit, numit P5, a fost descoperit in timp ce astronomiii cautau posibile obstacole care ar putea avaria nava in apropiere de Pluto si este al doilea, dupa P4, descoperit astfel.

Diametrul lui P5 este de aproximativ 10-25 de kilometri – o demonstratie uimitoare a puterii satelitului Hubble. Numele sau oficial este deocamdata S/2012 (134340) 1, dar atat el, cat si P4, in curand vor avea nume ale personajelor din lumea de dincolo a mitologiei greco-romane, cum au deja primii trei sateliti descoperiti in jurul lui Pluto – Charon, Nix si Hidra.

S-ar putea ca P4 si P5 sa fie botezate Orfeu si Euridice. Orefu este, conform mitologiei, singurul muritor care sa intre in lumea de dincolo si sa se intoarca de acolo, pentru a isi salva sotia, pe Euridice.