Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Un asteroid GIGANT a trecut "razant" pe lângă Terra. Vezi imagini SPECTACULOASE cu uriaşa rocă spaţială (VIDEO)

12 Dec 2012   •   11:10

Un asteroid a trecut pe lângă planeta noastră chiar în această dimineaţă. Măsurând 4,4 km lungime şi 2.4 km lăţime, Toutatis s-a aflat la o distanţă de aproximativ şapte milioane de kilometri de Pământ.

Toutatis trece pe lângă planeta noastră o dată la patru ani, fapt pentru care cercetătorii au putut să îl studieze în detaliu. În cazul unui impact, urmările ar fi devastatoare pentru planeta noastră.

Asteroidul Toutatis (4179 Toutatis) este un asteroid de tipul Apollo (asteroizii de tipul Apollo sunt un grup de asteroizi din apropierea Pamantului, numiti dupa Apollo 1862, primul asteroid din acest grup descoperit de Karl Wilhelm Reinmuth).

Din cauza inclinatiei orbitale foarte scazuta (0.47 grade) si a perioadei sale orbitale la aproximativ 4 ani, Toutatis se apropie frecvent de Pamant, distanta minima inregistrata de pana acum fiind de 0.006 unitati astronomice (cam de 2.3 ori distanta dintre Pamant si Luna).

Asteroidul Toutatis a fost vazut pentru prima oara pe 10 Februarie, 1934, dupa care a fost pierdut. El a ramas doar un asteroid pierdut timp de cateva decenii pana cand a fost redescoperit pe 4 ianuarie, 1989, de catre Christian Pollas.

Avand in vedere ca asteroidul Toutatis ajunge de multe ori aproape de Pamant, precum in 1992, 1996, 2000, 2004, 2008 si 2012, este listat ca un obiect potential periculos, cu risc de coliziune. Probabilitatea de coliziune, in viitorul indepartat este considerata foarte scazuta.

Mai multe amanunte pe www.3dots.ro