Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Un asteroid va trece astăzi pe lângă Pământ

Un asteroid va trece astăzi pe lângă Pământ

09 Feb 2011   •   10:23
Un asteroid va trece astăzi pe lângă Pământ

150929-.jpgCorpul ceresc, cu dimensiunea între 2,3 şi 5,1 metri, va trece astăzi, în jurul 17:30 GMT (19:30, ora României) în apropiere de Terra, cu o viteză relativă de 9,6 kilometri pe secundă.

Asteroidul, denumit 2011  CA7, va trece la o distanţă de 29.100 km de Pământ şi nu se va putea vedea cu ochiul liber. Strălucirea sa va fi similară unei stele de magnitudine 17, iar cu ochiul liber, fără telescop, pot fi văzute doar stelele de magnitudine 6-7.

Asteroidul Apophis ameninţă Terra pe 13 aprilie 2036

2011 CA7 a fost descoperit de astronomi luna aceasta, scrie space.com, citat de Mediafax. În urmă cu doar cinci zile, un alt asteroid, 2011 CQ 1, a trecut prin apropierea Pământului.

Asteroidul nu va lovi Pământul şi chiar dacă ar intra în atmosfera noastră, nu ar supravieţui până la suprafaţa globului, întrucât este atât de mic încât se va rupe în bucăţi sau va arde pe drum.

Un asteroid ar putea lovi Pământul în 2182

NASA, agenţiile spaţiale ale celorlalte ţări, dar şi mulţi astronomi amatori urmăresc cu regularitate orbitele asteroizilor şi ale cometelor, cu ajutorul unui program special de monitorizare a spaţiului din imediata apropiere a Terrei, cu scopul de a identifica acele corpuri cereşti care ar putea prezenta riscul unei coliziuni cu Terra.

Asteroizii consideraţi "periculoşi" sunt aceia care au diametre ce depăşesc 150 de metri şi ale căror orbite îi aduce la distanţe foarte mici de Terra.

Subiecte în articol: asteroid