Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Urme de elefant, vechi de 7 milioane de ani, descoperite de paleontologi în Emiratele Arabe (VIDEO)

22 Feb 2012   •   07:20

Descoperire exceptionala in Emiratele Arabae. Paleontologii au scos la lumina urme de pasi ale unor elefanti care au trait in urma cu sapte milioane de ani. Potrivit cercetatorilor, aceste sunt cele mai vechi de acest tip si probabil cea mai lunga serie de astfel de urme din lume.

Descoperirea, publicata astazi in revista stiintifica britanica Biology Letters, a fost facuta la un sit paleontologic numit Mleisa 1, in cadrul unei formatiuni geologice datand de la sfarsitul Miocenului. Urmele de pasi au fost lasate de un grup de cel putin 13 elefanti de diverse varste, care au mers prin noroi, conform studiului condus de Faysal Bibi. Urmele intarite au fost ingropate inainte ca eroziunea sa le aduca din nou la suprafata sapte milioane de ani mai tarziu.

Acestea reprezinta cea mai veche proba fosila a trecerii unei cirezi de elefanti si a complexelor interactiuni sociale din cadrul sau.

O urma mai mare, la distanta de celelalte, apartine unui mascul, spun oamenii de stiinta, care precizeaza ca, in urma cu 7 milioane de ani, elefantii se organizau in societati matriarhale.

Masculii erau crescuti in sanul "familiei" lor pana la adolescenta, cand paraseau grupul pentru a trai singuri. Ei se asociau grupurilor conduse de femele, in general in vederea imperecherii.

Urmele de mascul au fost descoperite pe o lungime de 260 de metri, putand fi vorba de cea mai lunga serie continua de urme fosile din lume.