Jurnalul.ro Tech Ştiinţă “Vânătoare” pentru recoltarea mostrelor de ADN ale lui Galileo Galilei

“Vânătoare” pentru recoltarea mostrelor de ADN ale lui Galileo Galilei

17 Ian 2009   •   00:00

După 400 de ani de la observaţiile astronomice ale lui Galileo Galilei, un grup de oameni de ştiinţă încearcă "marea cu degetul".

Mai mulţi cercetători italieni au cerut autorităţilor să le aprobe exhumarea rămăşiţelor lui Galileo Galileo de la bazilica Santa Croce din Florenţa pentru a obţine mostre de ADN. Oamenii de ştiinţă şi-au exprimat astfel intenţia de a analiza modul în care celebrul astronom care a trăit în secolul al XVII-lea a reuşit să definească teoriile sale revoluţionare despre Univers, în condiţiile în care şi-a pierdut treptat vederea şi apoi a orbit, transmite AFP. O echipă de experţi de la Instituto e Museo di Storia della Scienza din Florenţa spune că, prin analizarea mostrelor viabile de ADN pot îneţelege în ce fel boala savantului - suferea de o maladie degenerativă a văzului - i-a afectat vederea. Directorul institutului, Paolo Galluzzi, şi-a exprimat încrederea că oamenii de ştiinţă vor face o descoperire important. "Putem să explicăm anumite greşeli pe care Galileo le-a făcut: din ce motiv a descris Saturnul ca având , în loc să fi văzut planeta înconjurată de inele", a declarat Galluzzi.

Subiecte în articol: exclusiv online