x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget 2010, anul regresului pentru cablişti

2010, anul regresului pentru cablişti

10 Mai 2011   •   19:44

Radu Petric, preşedintele Asociaţiei de Comunicaţii prin Cablu, a declarat azi că 2010 este primul an cu o tendinţă de regres pentru operatorii de cablu şi satelit, care au pierdut abonaţi din cauza crizei economice şi a scăderii puterii de cumpărare.

Potrivit lui Petric, piaţa de distribuţie de servicii audiovizuale din România este saturată. "Piaţa este, în acest moment, împărţită între două mari tehnologii, cablu şi satelit", a spus preşedintele ACC in cadrul unei conferinte.

El a precizat că, în România, piaţa este împărţită astfel: cablu analogic - 53,5% (78% în mediul urban şi 22% în mediul rural), cablu digital - 6,2, satelit - 40,1% şi IPTV – 0,2%.

"Cablul a început să se mişte în direcţia digitalizării, dar în proporţie destul de mică reţelele de cablu au adoptat servicii digitale. Una dintre marile probleme ale României este împărţirea între urban şi rural şi serviciile reflectă această mare diferenţă între cele două zone ca potenţial economic. Puterea de cumpărare a românului este cea care a făcut această industrie să arate aşa cum arată astăzi. Este o penetrare mult mai mare a serviciilor în mediul urban şi o mult mai mică penetrare a serviciilor în mediul rural, care se reflectă nu doar în audiovizual, ci şi în internet, telefonie", a spus Petric. Totodată, el a precizat că IPTV este în România mai mult "un experiment tehnologic", decât un actor comercial.

Potrivit preşedintelui ACC, 2010 este primul an "în care vedem o tendinţă de regres la nivelul întregii pieţe". "Nu e vorba de satelit care mănâncă din cablu, ci de amândouă tehnologiile care pierd abonaţi din cauza crizei economice şi din cauza scăderii puterii de cumpărare. Regresul a fost de 3% în cazul pieţei de distribuţie audiovizuală prin satelit şi de 1,2% a pieţei de cablu", a spus Petric citând ultimul raport oficial al ANCOM, care a colectat datele pe primele şase luni ale anului trecut.

"În climatul acesta în care practic nu mai există nicio zonă de creştere, nu mai există potenţial de noi clienţi, tacticile de supravieţuire şi tacticile prin care cotele de piaţă se păstrează sau se modifică sunt un un război constant al preţurilor. România este campionul celor mai mici preţuri la servicii audiovizuale şi nu numai", a mai spus el.

×